2012. december 3., hétfő

Tejszínes csirke piccata linguinivel






A piccata egy klasszikus, gyors és könnyű olaszos étel. Olasz honban leginkább borjúhúsból készítik, de bármilyen más hússal, pl. csirkével, hallal nagyon is finom. Rohanós hétköznapokra szeretem betervezni, mert nagyon gyorsan elkészül, de vendégek lenyűgözésére is kiválóan alkalmas. A maga nemében egy egészen egyszerű étel, az alapanyagok jól megválasztott kombinációja révén azonban csodás, fantasztikusan ízes végeredményt kapunk. A csirke piccata nem más mint egy finom puha hús és egy selymesen krémes, savanykás szósz összhangja. Az eredeti recepthez képest annyit változtattam rajta, hogy napon érlelt, édes szárított paradicsomot is adtam hozzá, mert szerintem remekül ellensúlyozza a kapribogyó, a citrom és a bor pikáns, savanykás ízét.

Elkészítése: 30 perc

Tejszínes csirke piccata linguinivel

Hozzávalók:

  • 2 csirkemellfilé
  • 2 ek olívaolaj
  • 2 + 1 ek vaj
  • 3 ek citromlé
  • 1 dl száraz fehérbor
  • 2 dl csirkehúsleves
  • 2 ek kapribogyó
  • 5-6 szárított paradicsom
  • 3 dl tejszín
  • frissen őrölt bors
  • linguini tészta

Elkészítése:

  1. A csirkemelleket vékony, egyenletes szeletekre vágjuk. 
  2. Megfelezzük, majd hosszában is félbevágjuk. 
  3. Enyhén kiklopfoljuk. 
  4. A hússzeleteket sózzuk, borsozzuk, lisztbe mártjuk, a felesleget lerázzuk róla.
  5. Egy serpenyőben összeolvasztjuk az olajat a 2 ek vajjal és kb 3-3 perc alatt szép pirosra sütjük benne a húsok mindkét oldalát. 
  6. Kivesszük és melegen tartjuk. 
  7. Feltesszük a vizet forrni, sózzuk, kifőzzük a tésztát.
  8. Közben elkészítjük a mártást: a visszamaradt zsiradékhoz hozzáöntjük a bort, csirkehúslevest, citromlét, hozzáadjuk a lecsöpögtetett kapribogyót és az apróra vágott szárított paradicsomot. 
  9. Hozzáadunk 1 ek vajat. 
  10. Kóstoljuk meg a mártást és még fűszerezzük, ha szükséges. 
  11. Én pici cukrot ebben a fázisban szoktam hozzáadni, hogy kompenzáljam a szósz savasságát.
  12. Közepes lángon krémesen lágy mártássá főzzük.    
  13. Az étel tálalható úgy is, hogy a kifőtt tésztára helyezzük a hússzeletet és leöntjük a mártással, de én jobb szeretem, ha a szószba belekeverem a tésztát, összeforgatom, így a tészta felszívja az isteni mártást, a tetején elrendezem a hússzeleteket, apróra vágott petrezselyemmel meghintve és néhány citrom karikával díszítve tálalom.









3 megjegyzés:

  1. Olyan jó és "ízléses" elő-jegyzetet írtál róla, hogy máris meghoztad a kedvem hozzá. Persze a képek is lenyűgözőek!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon tetszik a recepted:) Szeretem az ilyen gyorsan összedobós ételeket a hétköznapokra, bár ez a csirkemell miatt éppen a hétvégi menü része is lehetne:)

    VálaszTörlés
  3. Csodásan néz ki ez a kis edényke és ami benne van itt előttem , akkor tetszene még jobban ha közelebb lenne hozzám. Nagyon finom lehet! Nagyon tetszik az új blogfejléced!

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!