2014. január 14., kedd

Csirke nuggets házilag
















Jó ideje nem járok már gyors éttermekbe, de a chiken nuggets-et nagyon sokáig kedveltem és gyakran fogyasztottam is. Mióta azonban tüzetesebben utánanéztem, hogy milyen összetevőket is tartalmaz, hááát elment a kedvem a további fogyasztásától, így inkább kikísérleteztem az itthoni változatot. Nem kell szakács végzettséggel rendelkezni hisz meglepően egyszerű az elkészítése és így még biztos is lehetek benne, hogy 100 % szín húsból van mindenféle "adalékok" nélkül. A bundázott húsok elkészítéséhez mostanában nagyon népszerű a panko, vagy más néven japán zsemlemorzsa, ami nagyon finom ropogós bundát eredményez. Ez most nekem nem volt itthon, - és nem is olcsó - de egy ideje felfedeztem az extra könnyű rusztikus házi morzsát, ezzel is majdnem ugyanazt az eredményt lehet elérni. Nagyobb szemű, durvább textúrájú, mint a hagyományos morzsa, de pont ettől lesz a benne készített étel légiesen könnyű. A morzsába karakteres ízű kemény sajtokat is kevertem és a felébe illatos kakukkfüvet tettem. Mindkét változat nagyon ízlett. A panírhoz még lehet keverni édes vagy csípős pirospaprikát, csirke fűszersót. Én a húst előző este tejben áztattam, ez a mozzanat ki is hagyható, de ha finom omlós végeredményt szeretnénk kapni, akkor ne spóroljunk ezen. A ropogós húsokat kínálhatjuk sült burgonyával vagy jól illik hozzá a coleslaw saláta is. Mártogatósként mézes-mustáros, csípős ketchupos vagy barbecue szószt kínáljunk mellé, de az édes-savanyú mártás is rendkívül jól illik hozzá.


Elkészítési idő: 30 perc
Pihentetés: 4-8 óra


Csirke nuggets házilag

Hozzávalók:

  • 1 kg csirkemellfilé
  • 1,5-2 dl tej
  • 3 g fokhagyma
  • frissen őrölt bors

panírozáshoz:

  • 1 bögre liszt
  • 2 tojás
  • 1 bögre panko morzsa
  • 2-3 ek parmezán
  • 2-3 ek cheddar
  • 1/2 tk só
  • (kakukkfű) 

mézes-mustáros szósz:

  • 3 ek dijoni mustár
  • 2 ek majonéz
  • 2 ek méz

csípős ketchupos szósz:

  • 4-5 ek ketchup
  • 2 ek majonéz
  • ízlés szerint chili szósz

Elkészítése:

  1. A csirkehúst falatnyi darabokra vágjuk, egy tálba tesszük. Sózzuk, borsozzuk, rányomjuk a fokhagymát, jól összeforgatjuk, majd felöntjük annyi tejjel, amennyi ellepi. Néhány órára, de még jobb, ha egy éjszakára a hűtőbe tesszük.
  2. A panírhoz egy tálba öntjük a panko morzsát, hozzáreszeljük a kétféle sajtot és hozzáadunk 1/2 teáskanál sót. ( + zöld fűszerek, ami lehet: oregano, kakukkfű, vagy olasz fűszerkeverék)
  3. A húsokat kiszedjük a fokhagymás tejből, lecsepegtetjük, papírtörlőn leszárítjuk, lisztbe, felvert tojásba végül a sajtos/fűszeres morzsába forgatjuk.
  4. Egy tepsit kibélelünk sütőpapírral, amit ecsettel vékonyan megolajozunk, rárakosgatjuk a bepanírozott húsokat, olajjal vékonyan megspricceljük a tetejüket is.
  5. 200C-os sütőben kb 20-25 perc alatt megsütjük.
  6. A kétféle mártogatóshoz külön-külön összekeverjük a hozzávalókat.
  7. A megsült nuggets-ok mellé sült burgonyát és a mártogatósokat kínáljuk, de a coleslaw saláta is nagyon jól illik hozzá.    







12 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta, én is szoktam sütni. Viszont csak sima morzsával. Pankót hol szoktál venni?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszti, a Vámház körúti Ázsia Bt-nél. De talán a Culinárisban is van.

      Törlés
  2. Nagyon finom lehetett, mindkét szósszal. A bundája is nagyon jól néz ki! Én csak házi morzsát szoktam használni, már vagy húsz éve :-) itthon szárítjuk és daráljuk. Abban is vannak nagyobb szemek, de van amikor kiszitálom, ha finomabbat szeretnék....

    VálaszTörlés
  3. Isteni lehet, már éhes is lettem ;-) Csodásak a képeid, imádom őket :-)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta, legszívesebben most sütnék egy adagot....:) ezt a morzsát viszont nem ismerem, csak annyiban más, hogy durvább szemű ? A képeid gyönyörűek, de ezt már tudod, mindig csodálom őket ! :)

    VálaszTörlés
  5. Katalin, a házi morzsánál nincs jobb, de nálunk sosincs annyi maradék, hogy morzsát készítsek belőle.

    Andrea, köszönöm! Próbáld ki egyszer, a gyerkőcök nagyon szokták szeretni, a panírja meg ezerféleképpen variálható.

    Mariann, nem csak durvább, szárazabb is, így nem szívja magába az olajat, ettől lesz ropogós. Köszönöm szépen a dicséretet!
    pld. itt is kapható:
    http://www.culinaris.hu/item/lobo-panko-zsemlemorzsa-200g

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek a képeid, kínálják magukat a kis nuggettek:) A gyerekeim kedvence, még segíteni is hajlandóak érte. Aki ilyen finomat tud otthon készíteni, minek is járjon gyorsétterembe, mondjuk mi sem járunk:)

    VálaszTörlés
  7. Guszták nagyon! Mi is szeretjük csak legyen jó sok belőle:-)

    VálaszTörlés
  8. Mi is ritkán járunk gyorsétkezdébe, bár Csenge mostanában egyre gyakrabban kéri! :) Nagyon guszták a kis csirkefalatkák, nekem bármelyik öntettel ízlene! :)

    VálaszTörlés
  9. Nea, ezt nagyon szeretném! A fotók is csodaszépek! :)

    VálaszTörlés
  10. Macskanyelv, biztos vagyok benne, hogy ízlene. Nálunk sokszor van terítéken, ha gyorsan szeretnék valami igazán finomat.

    VálaszTörlés
  11. Kedves Nea, Ma elkészítettem, saját, házi pankóval és a két mártogatóssal együtt. Isteni lett, nagyon ízlett a családnak. Köszönöm szépen a receptet! A végeredményt megtekintheted a blogon :-)

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!