2017. augusztus 24., csütörtök

Bambuszos, fafülgombás csirke


















Kínai éttermek klasszikus fogása, negyed óra alatt elkészíthető, azaz  kimondottan gyors kategória. Könnyű zöldséges étel, mely még a nagy melegben is jól tud esni. Bár egy kínai étterem receptje alapján készítettem, két összetevőt mégis kihagytam belőle, így bizonyára nem lett pont ugyanolyan az ízvilága, mint az eredetinek, de így is finom volt. Az egyik a kínai só, vagy közismertebb nevén a nátrium-glutamát (E621), amely a keleti konyhákban alapvető adalékanyag, ízek fokozására szolgál és megadja az ételnek a jellegzetes umami ízt. Az umami (mennyei íz) a négy alapíz - édes, savanyú, sós és keserű - mellett az ún. "ötödik íz". Mivel bizonyítottan sok betegségre hajlamosít, így szerintem nem éri meg azért a pici plusz ízélményért beletenni az ételbe. A másik a rizsbor, ami meg azért nem került az ételbe, mert nem volt itthon. Gyakran járok ázsiai boltokba vásárolni, többször is a kezembe akadt már, de mindig visszatettem a polcra, egyrészt mert nem olcsó, másrészt pedig csak nagy kiszerelésben kapható, több évbe telne mire el tudnám használni. De az ételhez visszatérve, aki szereti az egzotikusabb ízek, puha, szaftos húsok, roppanós zöldségeket kombinációját, az bátran álljon neki, nem fog csalódni.  


Bambuszos, fafülgombás csirke

Hozzávalók:

  • 1 csirkemellfilé
  • 1/2 arasznyi sárgarépa
  • 1/2 arasznyi kígyóuborka
  • 3-4 db nagy fafülgomba (szárított)
  • maréknyi bambuszrügy (üveges)
  • 3 g fokhagyma
  • 1-2 ek kínai főzőbor/rizsbor (Shaoxing) - kihagytam, mert nem volt itthon, helyettesíthető száraz sherryvel vagy japán szakéval
  • szójaszósz
  • szezámolaj
  • kukoricakeményítő
  • cukor
  • bors

sütéshez:

  • bő olaj

Elkészítése:

  1. A szárított fafülgombát néhány órára langyos vízbe áztatjuk, - én előző éjszaka szoktam - hogy megpuhuljon.
  2. A csirkemellet felkockázzuk, sózzuk, borsozzuk, pici vizet adunk hozzá, összekeverjük.
  3. Megszórjuk keményítővel, alaposan összeforgatjuk.
  4. Fél órára hűtőbe tesszük.
  5. A répát meghámozzuk, az uborkát megmossuk, mindkettőt vékony lapocskákra szeleteljük.
  6. A fokhagymát meghámozzuk, apróra vágjuk.
  7. A fafülgombát kisebb darabokra vágjuk.  
  8. Wokban bő olajat hevítünk, - állandóan kevergetve, hogy ne ragadjanak össze - elősütjük a csirkemellet.
  9. Amikor kifehéredik leszűrjük róla az olajat, félretesszük.
  10. A wokban kevés olajon fokhagymát pirítunk, hozzáadjuk a bambuszt, fafülgombát, répát és uborkát.
  11. Kevés víz hozzáadásával tovább sütjük, beletesszük az elősütött csirkehúst is. 
  12. Kevergetés közben fűszerezzük: hozzáadjuk a sót, cukrot, bort és szójaszószt.
  13. Kevés vízzel tovább főzzük, míg a zöldségek ress-ropogósra puhulnak.
  14. 1 evőkanál keményítőt elkeverünk pici vízzel, besűrítjük vele a wok tartalmát.
  15. Megöntözzük kevés szezámolajjal, hogy szép fényes legyen az étel.
  16. Frissen, forrón tálaljuk.
  17. Könnyű, pergős, főtt basmati rizst kínálhatunk hozzá. 

 

Forrás: itt




2 megjegyzés:

  1. Mi is szeretjük a kínai ételeket, de ilyet még nem ettem :-) Nagyon finom lehetett ez is, amit most főztél!
    A nátrium-glutamátot mi is kerüljük, amin rajta van mint összetevő, azt általában nem szoktam megvenni.

    VálaszTörlés
  2. Én is nagy rajongója vagyok az ázsiai konyhának, de már leginkább csak itthon készítem, mert akkor legalább tudom, hogy mi van benne. És így még a finom, roppanós zöldségek is nem csak mutatóban vannak az ételben, mint a legtöbb kínai büfében.

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!