2013. június 1., szombat

Lecsós tarja tepsiben













Már annyira vágyunk egy jóízű, nyári, bográcsban főtt lecsóra, de sajnos a paprika és paradicsom íze - no meg az ára - még nem kedvez ennek. Dehogy mégiscsak valami lecsós étel kerüljön ma az asztalunkra, így esett a választás erre az igazán ízes, omlósan puha, magyaros húsételre. Nem főztem meg külön a lecsót, csak az alapanyagokat beledobáltam a tepsibe, a húst jól befűszereztem, elősütöttem és egy óra múlva csodás egységgé állt össze az egész, isteni illatokat árasztva a konyhában. Már kész lecsóval is elkészíthető, akkor azt félidőben adjuk a húshoz, illetve ha rögtön köretet is szeretnénk, akkor felkarikázott krumplit tegyünk a hús alá és együtt süssük készre. Mivel sok dolgom nem volt vele, így még gyorsan sütöttem egy pihe-puha pogácsát is, aminek holnap hozom a receptjét.

Elkészítési idő: 90 perc

Lecsós tarja tepsiben

Hozzávalók:
1-2 személyre

  • 2 szelet sertéstarja
  • 5 dkg füstölt szalonna
  • 3 paradicsom
  • 2 TV paprika
  • 1 nagy vöröshagyma
  • 3 gerezd zúzott fokhagyma
  • flekken vagy magyaros fűszerkeverék
  • pirospaprika
  • őrölt bors


Elkészítése:

  1. A sertéstarját enyhén kiklopfoljuk, az inas részeket éles késsel átvágjuk, hogy a hús süléskor ne ugorjon össze.
  2. A szalonnát zsírjára olvasztjuk, a pörcöket kiszedjük. A hússzeleteket meghintjük a fűszerkeverékkel, enyhén sózzuk, (vigyázat, a fűszerkeverék is sós) borsozzuk, paprikázzuk, mindkét oldalát elősütjük.
  3. Tepsi aljára öntjük a megmaradt szalonnazsírt, beletesszük a hússzeleteket, a szalonnapörcöt, ráhalmozzuk a felkarikázott paprikát, hagymát és a negyedekbe vágott paradicsomot, rányomjuk a fokhagymát.
  4. Aláöntünk kb 1,5 dl vizet, fóliával letakarva forró sütőbe tesszük, kb 3/4 -1 órát pároljuk.
  5. Ha a hús megpuhult, a fóliát levesszük róla és a sütőbe visszatolva mindkét oldalát szép pirosra sütjük.
  6. Köretnek frissen főtt rizst vagy tarhonyát kínálunk.








6 megjegyzés:

  1. Jaj, de jól néz ki - én ezt már reggelire is meg tudnám enni. :))) Nagyon szeretjük, gyakran elkészítem, csak én cseréptálban szoktam sütni, valami mennyei. :P (egyszer talán képet is tudok készíteni róla :))

    Imádom a piros fokhagymanyomódat Nea - annyira jó "kellékeid" vannak. :) ...és a "beköszönő" epres fotód is nagyon szép (és aktuális).
    További szép hétvégét kívánok Neked és családodnak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A cseréptálat én is nagyon szeretem, olyan omlós lesz benne minden. Jó, hogy említed, már olyan régen vettem elő, ideje lesz készíteni benne valamit. A piros fokhagymanyomó még Anyukám egyik (utolsó) ajándéka, nagy becsben is tartom. Én is kívánok kellemes pihenést nektek!

      Törlés
  2. Komolyan mondom, akinek tele van a hasa, még az is enne ebből a tepsiből. Annyira guszta, hogy csak na! A fotóid annyira visszaadják a lényeget...., nem is igaz mennyire!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kriszti,én nálad vagyok mindig úgy, hogy olyan szívesen leemelném a képről az ételt, bármelyiket. Köszi a kedves szavakat, próbálok fejlődni.

      Törlés
  3. Istenien néz ki, biztosan nagyon fincsi volt! :) Nekem ettől már csak a krumplival sütött verzió tetszene jobban! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szoktam sütni krumplival is,- van fenn a blogon egy olyan recept - nem is tudom melyik a finomabb. De mindkettő nagyon laktató, az biztos.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!