2016. december 3., szombat

Kávés sajttorta amarettivel












Az egyik legfinomabb házi készítésű sajttorta, amit mostanában és egyáltalán valaha is kóstoltam. A ropogós, enyhén mandula ízű kekszréteg és a könnyű, lágy, kávékrémes töltelék verhetetlen párost alkot ebben a desszertben. Szinte elronthatatlan, egyszerű és sütni sem kell, jó választás lehet az ünnepekre, hisz még akár aznap is elkészíthető. Sajttorta rajongók ne hagyják ki, ellenállhatatlanul finom!


Kávés sajttorta amarettivel

Hozzávalók:

kekszes alap:

  • 12 dkg amaretti keksz
  • 7 dkg olvasztott vaj

töltelék:


  • 40 dkg sajtkrém (nálam mascarpone)
  • 6 dkg cukor
  • 1 dl kávé
  • 1 dl habtejszín
  • 3 lapzselatin

díszítéshez:

  • amaretti keksz


Elkészítése:


  1. Az amarettit összetörjük, tálba tesszük, összekeverjük az olvasztott vajjal.
  2. A kekszes-vajas törmeléket a sütőforma aljára simítjuk, kanál hátoldalával, mindenhol egyenletesre nyomkodjuk.
  3. A zselatinlapokat 10 percre hideg vízbe áztatjuk, majd kevergetve feloldjuk a langyos kávéban.
  4. A tejszínhabot nem túl keményre - inkább kicsit folyós maradjon -  felverjük.
  5. A mascarponét kikeverjük a cukorral, hozzáforgatjuk a tejszínhabot és több részletben, robotgéppel kevergetve hozzáadagoljuk a kávét is.
  6. A kávés-sajtkrémes réteget rásimítjuk a kekszes rétegre, egyenesre eligazítjuk a tetejét, dermedésig, - legalább 3 óra hosszára - a hűtőbe tesszük.
  7. A torta oldalát amaretti kekszekkel díszítjük.


Forrás: Marmiton


5 megjegyzés:

  1. Nea ez csodás, már vittem is a receptet :-)

    VálaszTörlés
  2. Anikó, drága, ez olyan kis lélekvidító desszert. Szerintem ízleni fog. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egészen biztos ízleni fog, képzeld én kb 30-35 éve nem iszom kávét, mert előtte jó sokat ittam naponta és egyszer egy reggeli kávétól rosszul lettem, de nagyon, akkor abbhagytam, később egy meleg nyáron próbálkoztam a jeges kávéval, és attól is rosszul lettem, na és akkor onnantól kezdve soha többet, viszont szeretem a kávé illatát, a kávékrémes sütiket és olykor iszom tejeskávét Maci pótkávéval, mert az ráadásul a gyermekkorom reggeli tejeskávéira emlékeztet. Látod, így jártam :-)

      Törlés
    2. Jaj, nagyon sajnálom! Nem mindenki szereti vagy bírja a kávét, úgy látszik a szervezet jelez, ha így van. De szerencsére van még rengeteg finom sütemény, amit nyugodtan lehet fogyasztani.

      Törlés
  3. ezt a receptet én is viszem, szerintem is lélekindító :) a lidlkonyha oldalán is találtok még ilyen kincseket

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!