2023. május 31., szerda

Epres rizstorta

 








Néhány napja raktam ki a szünet táblát, de máris jövök egy nagyon finom nyári torta recepttel, ezt ugyanis kár lett volna kihagyni. Csak a piskótát kell sütni hozzá, így még nagy melegben is érdemes nekiállni. Az alapja mogyorós piskóta, ami már magában is jól hangzik, a "töltelék" vaníliás tejberizs jó sűrűre főzve a tetejét pedig édes eperszemek borítják, de bármilyen más nyári gyümölccsel is variálható. Munka nem sok van vele, igazából csak a dermedési időket kell kivárni. Én előző nap készítettem el a tejberizst és a tortaformában hagytam egy éjszakán át, így másnap már csak az epres réteget kellett rávarázsolni a tetejére. Mutatós, könnyed, nem túl drága sütemény.  


Epres rizstorta

20 cm-es kapcsos tortaformához

Hozzávalók:


piskóta:

  • 3 tojás
  • 3 ek cukor
  • 2 ek liszt
  • 3 ek darált mogyoró

tejberizs krém:

  • 15 dkg rizs
  • 7,5 dl tej
  • 4 ek cukor
  • 3 cs. vaníliás cukor
  • 1 bio citrom reszelt héja
  • 2 dl habtejszín
  • 10 gr porzselatin + kevés víz a duzzasztáshoz

tetejére:

  • kb 30 dkg eper
  • 1 cs. (50 gr) Dr. Oetker expressz színtelen tortazselé


Elkészítése:


  • A piskótához a tojásokat szétválasztjuk, tojásfehérjét a cukorral kemény habbá verjük.
  • Egyesével hozzákeverjük a tojássárgákat, darált mogyorót és a lisztet is.
  • Előmelegített sütőben 180°C-on kb 10-12 perc alatt aranybarnára sütjük. (tűpróba!)
  •  Rácson hagyjuk kihűlni.
  • A tejberizshez a tejet a rizzsel, cukrokkal egy lábasba tesszük, alacsony lángon, fedő alatt puhára főzzük. 
  • Hagyjuk teljesen kihűlni, belereszeljük a citromhéjat.
  • A tejszínt kemény habbá verjük, hozzáforgatjuk a kihűlt rizshez.
  • A  zselatin kevés vízben megduzzasztjuk, megolvasztjuk, hozzákeverjük a krémhez.
  • A piskótát visszatesszük a tortaformába, rásimítjuk a rizses masszát, betesszük a hűtőbe dermedni.
  • Tetejét megmosott, felszeletelt eperrel - vagy egyéb más gyümölccsel - díszítjük, leöntjük a tortazselével.
  • Ha a tortazselé teljesen megszilárdult, felszeleteljük.
Ötlet: TikTok




6 megjegyzés:

  1. Nagyon szép és nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nagyon mutatós és finom is volt, mert hamar el is fogyott.

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki és tényleg egyszerű!

    VálaszTörlés
  3. Örülök hogy máris hoztál egy újdonságot! 😊 Nagyon szép lett a tortád és biztos nagyon finom lehet! Mi idén csak ma vettünk először epret. Én is "szabadságon" voltam egy ideje, Erdélyben voltunk, ott töltöttük a pünkösdöt, csak nemrég jöttünk haza. Egy összefoglaló sorozatot már fel is tettem a konyhás blogomra.😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondoltam, hogy megint természetjáró túrán vagytok. Megyek át is nézek az oldaladra, nagyon szeretem a beszámolóidat.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!