2024. augusztus 26., hétfő

Tejszínes-mustáros szűzérmék házi gnocchival

 











Nagyon szép szűzpecsenyét kaptam a hétvégén a piacon, ahol vásárolni szoktam, már akkor eldöntöttem, hogy valamilyen jó szaftos fogást készítek belőle. Mivel ez a sertés legjava, így nagyon omlós, hamar puhuló húsról van szó, rántott húsnak is ideális. Viszont el lehet rontani azzal, ha túlsütjük, mert akkor kiszárad. A Street Kitchen oldalán találtam egy remek receptet, amit némi változtatással, saját ízlésemre formálva el is készítettem. Nagyon finom fogás kerekedett belőle. Köretnek egyszerű főtt burgonya helyett mini házi gnocchikat készítettem, a gnocchi remekül fel tudja szívni a mártásokat. Én még kicsit le is pirítottam, így kapott még egy kis plusz ízt és ropogósságot is. Telitalálat volt hozzá a lilahagymás paprika saláta. Igazi előkelő hétvégi fogás, de ünnepekre, vendégváráshoz is ideális választás.     


Tejszínes-mustáros szűzérmék házi gnocchival


Hozzávalók:

2 személyre

  • 50 dkg szűzérme
  • bors
  • 2 ek olívaolaj
mártás:
  • 2 dl habtejszín
  • 1 ek dijoni mustár
  • 1 g fokhagyma
  • frissen őrölt bors
  • ha van, 2-3 ág friss kakukkfű, szára nélkül 
  • darabka vaj
házi gnocchi:
  • 50 dkg sárga burgonya
  • kb 10 dkg liszt
  • 1 tojássárgája
saláta:
  • 1-1 darabka piros-sárga-zöld kaliforniai paprika
  • 1/2 fej lilahagyma
  • 1 ek olívaolaj
  • bors 

Elkészítése:

  1. A szűzérmét lehártyázzuk, megmossuk, leszárítjuk, sózzuk, borsozzuk.
  2. Forró serpenyőben kevés zsiradékon minden oldalát körbesütjük, a végeket is.
  3. Tepsibe rakjuk, 170°C-os előmelegített sütőben 15-17 percig sütjük, félidőben egyszer megfordítjuk.
  4. Sütőből kivéve egy deszkán hagyjuk állni.
  5. A mártáshoz a serpenyőben maradt zsiradékon megfuttatjuk az apróra vágott fokhagymát, (ne égessük meg!) felöntjük tejszínnel, hozzáadjuk a mustárt, fűszerezzük.
  6. Kevéske vaj hozzáadásával mártássá forraljuk. (ha nagyon sűrű higíthatjuk pici vízzel)
  7. A gnocchihoz héjastól megfőzzük a burgonyát, ha langyosra hűlt meghámozzuk, áttörjük,  hozzáadjuk a tojássárgáját, sózzuk, folyamatosan adagoljuk hozzá a lisztet, összedolgozzuk.
  8. A tésztából lisztezett felületen kis rudakat sodrunk, feldaraboljuk, villa segítségével bordázatot készítünk rá. (ez el is maradhat)
  9.  Enyhén sós vízben 2-3 percig főzzük, akkor jó, ha feljönnek a víz tetejére.
  10. Tűzforró serpenyőben kevés vajat vagy olajat hevítünk, lepirítjuk rajta a gnocchik mindkét oldalát
  11. A salátához nagyon apróra vágjuk a paprikát és a lilahagymát, meglocsoljuk olívaolajjal, fűszerezzük, alaposan összekeverjük.
  12. Tálalásnál tányérra rendezzük a felszeletelt húst, leöntjük a mártással, mellé rendezzük a gnocchit, tetejére halmozzuk a salátát is.  




2 megjegyzés:

  1. De guszták lettek a szűzérméid, nagyon jó lenne most megkóstolni! Nagyon szépek a fotóid, mint mindig!
    Néztem már mikor feltetted, de nem voltunk otthon, a Balaton-felvidéken nyaraltunk, iszonyú meleg volt, és mi mindennap túráztunk 😄. Majd hozom őket, amint magamhoz térek 😄.
    Mostanában a mobilommal nem tudok kommentet hagyni másnál, és nálam sem tudok válaszolni a mások által írt megjegyzésre. Nem tudom miért....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondoltam, hogy túrázni mentetek. Ezt a hőséget már csak vízparton vagy erdő mélyén lehet elviselni. Nálam sem készült sok minden, mert megmozdulni sem volt erőm. Én is tapasztaltám már ilyet a telefonomnál, de egy idő után helyreállt magától. Pihend ki a fáradalmakat, aztán kiváncsian várom a szuper kis beszámolódat, nagyon szeretem olvasgatni.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!