2023. február 17., péntek

Házi sajtos csirkemell sonka

 













Régóta szerettem volna kipróbálni ezt a házi felvágottat. Reggelire vagy vacsorára rendszeresen készítek kenhető kencéket, de mióta felvetődött a "bogaras kérdés" arra az elhatározásra jutottam, hogy kenyérre való feltétek elkészítésével is megpróbálkozom. Ebben nincs adalék, tartósító, állományjavító, tudom, hogy mit tettem bele, így nyugodt szívvel fogjuk fogyasztani. Már ez az első próbálkozás is nagyon jól sikerült. Én most sajttal dúsítottam, de lehet bele tenni apróra vágott piros kápia vagy kaliforniai paprikát, snidlinget vagy általunk kedvelt, más friss fűszereket is. A fűszerek mennyisége a receptben csak irányadó, ízlés szerint lehet változtatni. Hűtőben 3-4 napig áll el.            

Házi sajtos csirkemell sonka

Hozzávalók:

csirkemell sonka:

  • 1 kg csirkemellfilé
  • 15 dkg trappista sajt
  • 1-1,5 tk só
  • 1 tk őrölt bors
  • 1 tk fokhagymapor
  • 1 tk csemege pirospaprika (elhagyható, de szebb színe lesz)

megkenéshez:

  • 1-2 tk olívaolaj
  • 1 tk pirospaprika

Elkészítése:

  1. A csirkemellfilét felkockázzuk, aprítógépben jó pépesre daráljuk.
  2. A masszát egy nagyobb tálba tesszük, hozzáadjuk a fűszereket, alaposan összekeverjük, hogy a fűszerek egyenletesen oszoljanak el benne.
  3. Hozzá dolgozzuk az apróbb kockára vágott sajtot is.
  4. Kiterítünk egy alufóliát, rá egy sütőpapírt.
  5. A masszát a sütőpapír felénk eső részére halmozzuk, henger alakúra formázzuk, szorosan feltekerjük, majd az alufóliába is becsomagoljuk, végeit jó szorosra megcsavarjuk. 
  6. A rudat többször meghengergetjük, hogy szép kerek legyen.
  7. Tepsibe tesszük, kb 1,5-2- dl vizet öntünk alá, lefedjük alufóliával.
  8. 160°C-on 1 órát sütjük.
  9. Kicsit hűlni hagyjuk, kicsomagoljuk, mindenhol megkenegetjük a paprikás olajjal. 
  10. Hűtőbe tesszük néhány órára, még jobb, ha egy éjszakára. 
  11. Én másnap még meghintettem kevés pirospaprikával. (elmaradhat)
  12. Vékonyan felszeletelve kínáljuk.



4 megjegyzés:

  1. Hű de guszta, nagyon-nagyon finom lehet! És erről biztosan el tudod mondani, hogy miből készült.
    Paprikával, paradicsommal szuper reggeli és vacsora válik belőle, egy új íz, szuper újdobság 😊.

    VálaszTörlés
  2. Meglepően ízletes volt és még elkészíteni sem bonyolult. Munkahelyre, kiránduláshoz jó lesz majd alapnak.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta és finom sonkát készítettél, váljék egészségetekre! Én éppen így készítem, és pulykamellel is finom.

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!