2024. október 20., vasárnap

Melegszendvicskrémek (gombás, kolbászos, tojásos)

 




Egyre ritkábban vásárolok felvágottat reggelire. Nem tudom, hogy csak én vagyok-e így vele, de minden olyan egyenízű lett és már kicsit unalmas is. Reggeli vagy vacsora szerintem nagyon jól megoldható időnként egy melegszendviccsel, ami nálam előtérbe kerül, mikor már hűvösek a reggelek és az esték. Egy csésze forró teával nekem a mennyország. Hoztam nektek három melegszendvicskrémet is, így mindenki választhat ízlésének megfelelően. Mindegyik nagyon finom és jó sok zöldséggel fogyasztva el is telíti hamar az embert. Kóstoljátok meg, szerintem imádni fogjátok! 

Ötlet a Tik-Tokról

Gombakrémes


Hozzávalók:

  • 25 dkg gomba
  • 1 vöröshagyma
  • 2-3 g fokhagyma
  • 5 dkg kolozsvári szalonna vagy bacon
  • 1 ek krémsajt
  • 1 ek tejföl
  • 1 tk mustár

tetejére:

  • reszelt sajt

Elkészítése:

  1. Kevés olajon elkezdjük zsírjára pirítani a felkockázott szalonnát, hozzáadjuk a hagymát, kicsit később a fokhagymát is.
  2. Rádobjuk a feldarabolt gombát, sóval, borssal, (friss) kakukkfűvel, apróra vágott petrezselyemmel ízesítjük.
  3. Addig sütjük, míg a gomba puhára párolódik és elfövi az összes levét.
  4. Cutterben masszává aprítjuk.
  5. Tálba tesszük, ha kicsit kihűlt, hozzáadjuk a krémsajtot, mustárt, tejfölt, jól elkeverjük.
  6. Kenyérre vagy kiflire kenjük, megszórjuk sok reszelt sajttal, szendvicsütőben készre sütjük.  


Tojáskrémes


Hozzávalók:

  • 3 keményre főtt tojás
  • 2 ek majonéz
  • 1 ek tejföl
  • 1 tk mustár
  • bors
  • tetejére: 
  • reszelt sajt
  • ketchup

Elkészítése:

  1. A tojásokat keményre főzzük, megpucoljuk.
  2. Egy tálba téve villával összetörjük. 
  3. Kikeverjük a tejföllel, majonézzel, mustárral, sóval, borssal ízesítjük.
  4. Kenyérre vagy kiflire kenjük, tetejét jó sok sajttal megszórjuk.
  5. Melegszendvics sütőben készre sütjük.
  6. Tetejét ketchuppal megdíszítjük
A tojáskrémbe rakhatunk apróra vágott lilahagymát vagy sonkát is.
 

Kolbászkrémes


Hozzávalók:

  • 20 dkg füstölt (csípős) kolbász
  • 10 dkg lecsókolbász
  • 1 közepes lilahagyma
  • 2-3 g fokhagyma
  • 10 dkg krémsajt
  • 1 ek tejföl
  • 1 tk pirospaprika
  • 1 ek mustár
  • bors, ízlés szerint
  • só nem szükséges, ha a kolbász elég sós

Elkészítése:

  1. A hagymákat felapírítjuk.
  2. A kolbászok bőrét lehúzzuk, felkarikázzuk, kevés olajon zsírjára pirítjuk, hozzáadjuk a hagymákat, további 1-2 perc alatt megdinszteljük.
  3. Egy szűrőkanállal, - hogy a zsír lecsepegjen - cutterbe kanalazzuk, masszává aprítjuk.
  4. Tálba tesszük, hozzáadjuk a krémsajtot, mustárt, tejfölt, pirospaprikát, borsot.
  5. Alaposan összekeverjük.
  6. Kenyérre vagy kiflire kenjük, szendvicssütőben átmelegítjük, újhagymával, lilahagymával megszórva kínáljuk.
Hagymák helyett reszelt sajttal is megszórhatjuk.



4 megjegyzés:

  1. Egyik gusztább mint a másik, de jó lenne most megkóstolni mind a hármat! Nagyon finomak lehetnek.
    Mi is szeretjük a melegszendvicset, szoktam sütni ősztől tavaszig, amikor éppen megkívánjuk. Általában vajas, ketchupos, májkrémes kenőccsel, rá sajt és kolbász, vagy hagyma, vagy valamilyen sonkaféle, ami éppen itthon van.
    De a tijeid szuper különlegesek és nagyon mutatósak! Nagyon tetszenek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A májkrémes változat sem rossz. Fogom még bővíteni a kínálatot, egy melegszendvics mindig jól tud esni.

      Törlés
  2. Nagyon guszta ! Fölvágottat már én sem veszek, tojáskrémet szeretem azt szoktam néha készíteni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bocsánat a szóért, de nagyon ócskák lettek a felvágottak. Nálunk még a macskák sem eszik meg. A tojáskrémest én is nagyon szeretem, nálunk is az van leggyakrabban.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!