2011. július 12., kedd

Áfonyás sajttorta




Sajttortát valamikor a 80-as években ettem először egy híres-neves cukrászdában. Annyira finom volt, hogy az ízélményt hosszú évekre elraktároztam magamban. Mostanában próbálom felidézni újra. Sajttortát készíteni különösen kedvemre való, hisz sütés nélkül készül és bármilyen idénygyümölcs jól illik hozzá. Akár savanykásabb, akár édesebb gyümölccsel készítjük, nagyon eteti magát. Igazi frissítő édesség a meleg napokon.

Elkészítési idő: 45 perc
Hűtés: 180 perc

Áfonyás sajttorta

Hozzávalók:

  • 20 dkg darált háztartási keksz
  • 8 dkg vaj
  • 3 tojás
  • 10 dkg cukor
  • 1/2 citrom leve és héja
  • 50 dkg mascarpone
  • 1 cs vaníliáscukor
  • 20 dkg áfonya

Elkészítése:

  1. A vajat megolvasztjuk és összedolgozzuk a darált keksszel.
  2. A morzsát belenyomkodjuk egy kapcsos tortaforma aljába, negyed órára hűtőbe tesszük, majd előmelegített sütőben 10 percig sütjük. Hagyom kihűlni.
  3. Az egész tojásokat a cukorral és a vaníliás cukorral habosra keverjük, majd a citrom levét, héját és a krémsajtot is beledolgozzuk.
  4. Az áfonyát óvatosan belekeverjük, ráöntjük a kekszes alapra, legalább 3 óra hosszára a mélyhűtőbe tesszük.
  5. Tálalás előtt negyed órával kivesszük a hűtőből és friss gyümölcsökkel díszítjük.







  



8 megjegyzés:

  1. Hú ez nagyon ott van:):) Finom lehet.

    VálaszTörlés
  2. Szep es biztos finom a torta, aranyos nagyon a cica,en imadom a cicakat es nekem is van egy fekete es feher szinu cicam....

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta, látom a cickány is szimatolja rendesen! Ezek a nyári torták olyan finomak a friss gyümölcsökkel. Áfonyát még nem vettem, ideje lenne kipróbálnom...Szép a fotó!

    VálaszTörlés
  4. Hát ez gyönyörű! Látom a kritikusodnak is tetszik! :D

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép lett, guszta! Látom a cicád ellenőrizte a sütid minőségét!

    VálaszTörlés
  6. Én kóstoltam is! Nagyon finom a torta,
    vendégségben ettem és most a kislányom szülinapjára meg is csinálom.

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!