2018. július 20., péntek

Házi krémes






















Nagy kedvencünk ez a sütemény, de mégis régóta halasztottam a házilag való elkészítését, valahogy eddig nem volt merszem bevállalni. Mindig túl időigényesnek és macerásnak tűnt, de így utólag mondhatom, hogy sokkal egyszerűbb megalkotni, mint azt az ember elsőre gondolná. Több receptet is átnéztem, de a merev zselatinos és lisztízű változatok nem tetszettek. Van aki csak vízzel készíti, amitől könnyebb lesz az állaga, de ízetlenebb, mások tejet használnak, ami teltebb ízt ad, de töményebb a krém. Én így maradtam az arany középútnál és fele-fele arányban használtam hozzá a folyadékokat. Sokan tojás nélkül készítik, pedig szerintem ettől lesz tartalmasabb, selymesebb a textúrája. Szóval, ahány ház annyi szokás, senki sem készíti egyformán. Mindenesetre bármelyik receptet választjuk, a sokszor mű,-és mellékízű bolti, cukrászdai változatoknál sokkal finomabbat ehetünk otthon, ráadásul féláron.       
         
Házi krémes

Hozzávalók:

  • 2 cs (2x270 gramm) készre nyújtott leveles tészta
  • 8 tojásfehérje
  • 2 tojássárgája
  • 25 dkg porcukor
  • 2 cs vaníliás cukor
  • 4 cs (4x40 gramm) főzős vaníliás pudingpor
  • 1 liter víz (5 dl + 5 dl)
  • 5 dl tej

tetejére:

  • porcukor

Elkészítése:
  1. A sütőt előmelegítjük 200°C-ra.
  2. A leveles tésztát kitekerjük, a sütőpapírral együtt a gáztepsire csúsztatjuk.
  3. Villával sűrűn megszurkáljuk, kb 12-15 perc alatt (sütőfüggő!) szép aranybarnára sütjük.
  4. Sütőből kivéve rácson hagyjuk kihűlni.
  5. A másik tésztalappal ugyanígy járunk el, de még melegen tetszés szerinti kockákra vágjuk. (én 12 kockára vágtam, a rövidebb oldalát 3, a hosszabbat 4 helyen vágtam el)
  6. Egy állítható sütőkeretet az egészben hagyott tészta köré állítunk jó szorosan, ennek hiányában egy megfelelő méretű, magas falú tepsibe tesszük a tésztalapot.
  7. A tojásfehérjét habbá verjük, a vége felé hozzáadjuk a cukor felét, tovább verjük keményedésig. 
  8. A tojássárgákat habosra keverjük a maradék porcukorral és vaníliás cukorral, hozzáadjuk a pudingport és 5 dl vizet, ezzel is tovább keverjük.
  9. Egy nagy edényben a másik 5 dl vizet és az 5 dl tejet összeöntjük, felforraljuk, beleöntjük a tojássárgás keveréket, alacsony lángon sűrűsödésig főzzük, míg puding állagú lesz, kb 10-15 perc.
  10. Több adagban beleforgatjuk a keményre vert tojásfehérjehabot, még 2-3 percig főzzük.
  11. Forrón ráöntjük a a tésztára, szépen elsimítjuk, tetejét kirakjuk a felkockázott tésztalapokkal.
  12. Langyosra hűtjük, hideg helyre tesszük legalább 2-3 órára, de még jobb, ha 1 éjszakára. 
  13. A kockák mentén, vízbe mártott éles késsel felszeleteljük, tetejét porcukorral meghintjük.     







2 megjegyzés:

  1. De finom, habkönnyű lehet! Olyan igazi, házi süti :-) Nagyon szép szeletek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon laktatóak is voltak. Örülök, hogy rászántam magam az elkészítésére.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!