2019. május 14., kedd

Marinált gomba















A hétvégén ismét piacoztam és ott akadtam rá ezekre az aprócska méretű gombákra. Mindjárt az jutott eszembe, hogy pácolt gombát fogok készíteni belőle. Szerencsére a mi családunkban mindenki szereti a gombát, rántva, levesnek, töltelékbe, rántottába, pörköltnek, bárhogyan szívesen fogyasztjuk. Most végre kipróbáltam pácolva is. Olaszos ízvilágú fűszerezést kapott és nagyon jól állt neki. Még melegen, azonnal is fogyasztható, friss ropogós pirítóssal, de ha néhány órát állni hagyjuk, akkor jobban összeérnek az ízei. Előételként, snacknek vagy grillezett húsok mellé kísérőnek kínálhatjuk.   

Marinált gomba

Hozzávalók:

  • 1 kg apró(bb) csiperke gomba
  • 2-2,5 dl olívaolaj + a sütéshez
  • 2 tk fehérbor ecet
  • 1-2 tk cukor
  • 3-4 g zúzott fokhagyma
  • 1 tk chili pehely
  • 1/2 tk szárított bazsalikom
  • 1/2 tk szárított oregánó
  • 1/2 tk szárított kakukkfű
  • néhány szál apróra vágott, friss petrezselyem
  • 1-2 csipet só

Elkészítése:

  1. Először elkészítjük a marinádot: az olívaolajat jól összekeverjük a sóval, cukorral, fokhagymával és a fűszerekkel.
  2. Egy serpenyőbe öntünk kevéske olívaolajat, közepes hőfokon kb 5 perc alatt gyakran rázogatva, kevergetve, több adagban megpirítjuk rajta a megtisztított, megmosott, egészben hagyott apró gombákat. (nem sózzuk, mert akkor levet ereszt és inkább párolódni fog, nem sülni!)
  3. A megpirult gombákat tálba tesszük, leöntjük a marináddal, jól összeforgatjuk, hogy a pác mindenütt jól bevonja a gombákat.
  4. Fogyaszthatjuk melegen is, de néhány órára hűtőbe téve jobban összeérnek az ízei.



2 megjegyzés:

  1. Finom, ízletes, a fűszerektől délvidéki ízvilágú lehet :-) nagyon szeretem az ilyen fűszerezésű ételeket. A gomba nálunk is kedvenc, amiket felsoroltál én is mindegyiket készítem, és szívesen esszük is :-) Csak ilyen formában nem ettem még, de szívesen megkóstolnám. Ja, és svéd gombasalátát sem készítettem még, egyszer nagyon régen ettünk valahol, azóta is várólistán szerepel... :-) :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, hát persze a svéd gomba is abszolút kedvenc nálunk. Keveset nem is érdemes készíteni belőle, mert nagyon eteti magát. Remélem egyszer nálad is sor kerül az elkészítésére.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!