2019. október 26., szombat

Gombás tojásropogós



















Húsmentes napokra egy jó alternatíva ez a tojásropogós. Nem csak pénztárcakímélő, de kis fantáziával többféleképpen tálalható. Készíthetünk hozzá köretnek sült burgonyát, sajtszószt, valamilyen mártogatóst, vagy zöldsalátát, de főzelékekhez is kiváló feltétnek. Dúsíthatjuk reszelt sajttal vagy sonkával, így önálló ételként is megállja a helyét. Hidegen, melegen egyaránt fogyasztható, de szerintem melegen a legfinomabb, mert akkor még valóban jó ropogós.
 
Gombás tojásropogós

Hozzávalók:


  • 15 dkg gomba
  • 3 kemény + 1 egész tojás
  • 2 zsemle
  • 1 kisebb vöröshagyma
  • 1 cs petrezselyem
  • bors
  • zsemlemorzsa

sütéshez:
  • bő olaj

Elkészítése:

  1. A finomra aprított hagymát 2 evőkanál olajon üvegesre pirítjuk, hozzáadjuk a felszeletelt gombát, sózzuk, borsozzuk, fedő alatt puhára pároljuk.
  2. Ha kihűlt, hozzáadjuk az áztatott, jól kifacsart zsemléket, áttört kemény tojásokat (én tojásszeletelővel felkockáztam, de reszelni vagy villával áttörni is lehet) és a nyers tojást.
  3. Megszórjuk finomra vágott petrezselyemmel, ha szükséges még fűszerekkel állítunk az ízén,  összedolgozzuk a masszát.
  4. Ha nagyon lágy lenne, annyi zsemlemorzsát keverünk bele, hogy jól formázható legyen, 10-15 percre hűtőbe tesszük.
  5. Vizes kézzel kisebb hengereket formálunk belőle, zsemlemorzsába forgatjuk, bő, forró olajban szép aranybarnára sütjük.
  6. Papírtörlőre szedve a felesleges zsiradékot leszárítjuk.
  7. Hidegen és melegen is kiváló.



2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta képeket készítettél erről az újabb finomságról, meg is éheztem a látványától. Én salátával kérném, ha lehet 😊😊😊
    Gombafasírtot én is szoktam készíteni, de ez más. Nagyon guszta a belseje is 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gombafasírtot meg még én nem készítettem. Néha kellenek a húsmentes napok (nekem), ilyenkor jól jönnek ezek a receptek. Gyors, egyszerű, olcsó és még finom is.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!