2019. október 23., szerda

Klopfolós sajtos
















Az egyik kenyeres csoportban láttam meg ezt a receptet az FB-n, Czingráber Orsolya tette fel. Általában sajtosnak rudat vagy pogácsát szoktam sütni, de megtetszett ez a klopfolós változat, igen ezt a tésztát bizony húsklopfolóval kell elkészíteni, megmintázni. A füstölt sajtot szerintem nem érdemes kihagyni belőle, mert nagyon jó ízt ad neki. Nekem sütés közben kis párnácskákká fújódtak fel a tésztakorongok, így egyenletlen lett a felszíne, de ettől még igazán finom volt. Nagyon puha tésztája van és nagyon eteti is magát. Egy csésze mézes, citromos teával remek délutáni nassolnivaló.

Klopfolós sajtos

Hozzávalók:
nekem 21 db lett belőle

  • 30 dkg liszt
  • 10 dkg puha vaj
  • 15 dkg reszelt sajt (nálam 5-5-5 dkg füstölt, trappista, gouda)
  • 1 dl tejföl 
  • 1 tojás
  • 2 csapott tk só (vagy ízlés szerint)

Elkészítése:

  1. A sütőt előmelegítjük 220°C-ra.
  2. A lisztbe belekeverjük a sót, elmorzsoljuk benne a puha vajat.
  3. Hozzáadjuk a reszelt sajtot, tejfölt, tojást, tésztává gyúrjuk.
  4. Folpackba csomagolva 30 percre hűtőbe tesszük.
  5. A tésztából kis golyókat formálunk, lisztezett felületen húsklopfolóval vékonyra (kb 3 mm-re) szétlapítjuk. (érdemes egy darabka folpackot tenni a tésztára, hogy a klopfolóra ne ragadjon rá a tészta, igaz így kicsit életlenebb lesz a minta, vagy a klopfoló fejet be lehet picit lisztezni)
  6. Én még egy 9 cm-es cakkos szélű kiszúróval egyforma nagyságúra formáztam a korongokat.   
  7. Sütőpapíros tepsire téve addig sütjük, míg színesedni kezd (kb 10-12 perc, sütőfüggő! de vigyázat, a sajt könnyen meg tud égni, nem szabad túl sütni! )
  8. Rácson hagyjuk kihűlni.



2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet a füstölt sajttól, és ez a klopfolás, nagyon tetszik! Szép lett a szélük is. Egy újabb különlegesség, amiről még csak nem is hallottam. Egyszer biztos kipróbálom majd 😊

    VálaszTörlés
  2. Nálunk, még langyosan pillanatok alatt el is fogyott. Igaz, nem nagy mennyiség, de csak úgy etette magát.

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!