2010. május 22., szombat

Tejfölös-gombás szelet








Ez egy igazi magyaros ízvilágot képviselő húsétel. Receptje életem első recept füzetében került feljegyzésre. Már egészen pici gyerekként is sokat sürgölődtem a konyhában és figyeltem hogyan fortyognak, rotyognak, sülnek az ételek a tűzhelyen, imádtam a frissen sült sütik illatát, a tűzhely melegét, a fedők koccanását és a jó öreg kuktánk rekedtes fütyülését. Később mikor nagyobb lettem és már tudtam írni, kaptam egy jó vaskos füzetet, amelyben girbe-gurba betűkkel, de elkezdtem felírogatni az Édesanyám által készített finomságok receptjeit. Ma is ez a legféltettebb kincsem, mert ma már nem tudom megkérdezni tőle, hogy annak idején hogyan csinálta ezt vagy azt... De visszakanyarodva a recepthez. Ha nem tudok túl sok időt tölteni a konyhában, de mégiscsak valami igazán ízes, szaftos, laktató ebédet szeretnénk enni, akkor legelőször mindig ez jut eszembe. Olyan ázós-fázós napon, mint amilyen a mai is volt remek választásnak bizonyult.

Elkészítési idő: 60 perc


Hozzávalók:


1 kg sertéscomb vagy karaj
50 dkg gomba
1 nagy vöröshagyma
1 nagy pohár tejföl

frissen őrölt bors
pirospaprika
liszt
kevés olaj



Elkészítése:



1.  A felszeletelt húst enyhén kiklopfoljuk, mindkét oldalát meghintjük sóval és frissen őrölt borssal, lisztbe forgatva forró zsiradékon mindkét oldalát pirosas színűre sütjük.
2.  Kiszedjük és melegen tartjuk.
3.  A visszamaradt zsiradékon az apróra vágott vöröshagymát megdinszteljük, majd a húsokat visszatesszük, hozzáadjuk a felszeletelt gombát, picit megsózzuk, vízzel felöntjük, lefedve puhára pároljuk.
4.  A tejfölbe belekeverünk 2 ek lisztet, kevés pirospaprikát és vizet, behabarjuk vele az ételt, jól összeforraljuk.
5.  Spagettivel tálaljuk.









AZ OTTHON ÍZEI






4 megjegyzés:

  1. ÁÁÁ imádom, ne kínozz, most nagyon ennék belőle

    VálaszTörlés
  2. Jujjj, mi is imádjuk, fantasztikus szín, ízvilág!!!

    VálaszTörlés
  3. most csináltam meg isteni finom lett

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails