2013. január 25., péntek

Kefíres-meggyes




Talán nincs is olyan háziasszony aki ne ismerné ezt a süteményt. Mondhatnám kötelező darab a sütemények között. Egy egyszerű kevert süti, aminek az elkészítéséhez igazán nagy tudomány nem szükségeltetik, még egy gyerek is el tudja készíteni. Ez egy nagyon régi recept, még kezdő konyhatündér voltam, mikor az egyik kolléganőm leírta nekem. Azóta is gyakran sütöm, amikor gyorsan kell valami, ami elűzi az édesség utáni sóvárgásunkat. Finom még barackkal, cseresznyével, szilvával is, de amikor meggyet szórok rá, akkor elmaradhatatlan a dió a tetejéről, mert nagyon jól harmonizál ízben vele és olyan jó a pirult diót ropogtatni.

Elkészítési idő: 45 perc

Kefíres  meggyes

Hozzávalók:

A hozzávalókat a kefír poharában mérjük ki
  • 2 kis poharas kefír  (2 x 150 gr)
  • 4 pohár liszt
  • 2 pohár cukor
  • 1 pohár olaj
  • 4 tojás
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 1 cs sütőpor
  • csipet só
  • 1 ek cukrozatlan kakaópor
  • 30-50 dkg meggy
  • 5 dkg dió

 Elkészítése:

  1. A tojást habosra keverjük a cukrokkal, majd hozzáadjuk a sütőporral elkevert lisztet, csipet sót, kefirt és az olajat. 
  2. Egyneművé keverjük a masszát.
  3. A tészta felét kivajazott, kilisztezett sütőedénybe öntjük, a másik felébe belekeverjük a kakaóport és ráöntjük a fehér rétegre. 
  4. Márványosra összekeverjük.
  5. Tetejére rászórjuk a kimagozott, lecsepegtetett meggyet és a durvára aprított diót.
  6. Előmelegített 180°C-os sütőben 35-40 perc alatt készre sütjük. (Tűpróba!)
  7. Tetejét porcukorral megszórhatjuk.







6 megjegyzés:

  1. Nyáron sokszor sütöm, szeretjük. Dióval még nem próbáltam. Nagyon guszta! Az egy szellőrózsa a képen? Olyan szép...

    VálaszTörlés
  2. De rég sütöttem ilyet, nekem is ez a kefíres poharas volt talán az eslő süti, amivel próbálkoztam, na de ez már igen régen volt:) Nagyon finom lehet a meggy-dió párosítás, nagyon feldobja ezt a sütit:)

    VálaszTörlés
  3. Elég gyakran sütöm nyáron, de télen is ha van meggyem. Meggyel a legfinomabb. Nagyon mutatós a süti!!!

    VálaszTörlés
  4. Nekem a nagymamám szokott nyáron hasonló gyümölcsök sütiket készíteni. Ez a variáció is nagyon fincsinek tűnik, mindenképpen elteszem a receptet!:)

    VálaszTörlés
  5. Valaki megmondanan hova lett menet kozben a kefir? Merthogy a receptbol kimaradt... akarhogy olvasom. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban, köszi az észrevételt, javítottam a receptet.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!