2014. július 4., péntek

Anyukám sajtos pogácsája







Régi családi receptek után nézelődve akadtam rá erre a pihe-puha tésztájú sajtos pogácsa receptre a receptes füzetemben. Gyerekkoromban sokszor sütötte az Anyukám, emlékszem nagyon szerettük, aztán jó sok időre feledésbe is merült. Bár a kelt tésztáknak nincs párja, de sajnos időigényesek, így legtöbbször a kedvenc túrós pogácsánkra esik a választás, ha sósra vágyunk, mert az ráér pihengetni egész éjszaka a hűtőben, reggel pedig olyan jó a frissen sült pogácsa illatára ébredni. Légiesen könnyű a tésztája és mint minden kelt tészta, ez is langymelegen a legfinomabb, de ha megéri a másnapot még akkor is puha marad. Nekem ebből a mennyiségből 4 cm-es pogácsa szaggatóval kiszaggatva 85 db pogácsám lett.

Elkészítési idő: 90 perc

Anyukám sajtos pogácsája

Hozzávalók:

tészta:

  • 60 dkg liszt
  • 25 dkg puha vaj vagy margarin
  • 2 dl tejföl
  • 3 tojássárgája
  • 15 dkg trappista sajt
  • 1-1,5 csapott ek só

kovász:

  • 1 dl langyos tej
  • 3 dkg friss élesztő
  • 1 tk cukor

tetejére:

  • 1 egész tojás
  • 10 dkg reszelt trappista sajt

Elkészítése:

  1. A langyos cukros tejben megfuttatjuk az élesztőt
  2. A lisztet egy mély tálba szitáljuk, hozzáadjuk a sót, elmorzsoljuk benne a puha vajat, majd a reszelt sajtot is.
  3. A liszt közepébe mélyedést készítünk, beleütjük a tojások sárgáját, beleöntjük a tejfölt,  felfuttatott élesztőt, közepes keménységű tésztává gyúrjuk.
  4. Lisztezett felületen ujjnyi vastagra nyújtjuk, kiszaggatjuk.
  5. A pogácsák tetejét felvert tojással megkenjük, csipetnyi reszelt sajtot teszünk a tetejére, sütőpapírral kibélelt tepsibe rakjuk, tiszta konyharuhával letakarva 1 órát kelni hagyjuk.
  6. Közben előmelegítjük a sütőt, 180°C-on kb 25-30 perc alatt aranybarnára sütjük  (sütési idő tájékoztató jellegű, ne süssük túl a pogácsát, mert kiszárad, inkább többször nézzünk rá!)







11 megjegyzés:

  1. Nagyon guszták! Szép kívánatosan ragyognak a tálon... Milyen jól jönne most pár darab a reggeli kávémhoz. Nekem is rengeteg pogácsa receptem van, de látom találok újabbat is... :o))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A reggeli kávédról már sajnos lemaradtam, de délután is lehet belőle falatozni, mindjárt közelebb tolom a kosárkámat. Nálam is talonban van még a tepertős pogácsád kipróbálása, remélem eljutok egyszer az elkészítéséig.

      Törlés
  2. Nagyon guszta pogácsákat készítettél, ezt is tutira felveszem a listára. A köményes kockákat is megsütöttem, hamarosan feltöltöm majd a blogra :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Andi, örülök, hogy elnyerte a tetszésedet, várom a köményes kockákat, kíváncsi vagyok hogy hogy ízlett nektek.

      Törlés
  3. Nagyon guszták, pont most mondtam a páromnak, hogy olyan pogácsaehetnékem van. :) Jó lenne lenyúlni a kosárkádból párat, nagyon fincsik lehetnek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is így vagyok, hogy időnként rám tör a pogácsa utáni vágyakozás, mindegy milyen, csak pogácsa legyen és lehetőleg jó sok. Gurítok neked egy párat. :)

      Törlés
  4. Elcsennék párat a kosárkából én is :))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek a pogácsáid és biztosan nagyon finomak is. Bevállalnék belőlük egy kisebb kosárkával. :)

    VálaszTörlés
  6. Kisebb kosárkám nincs, de ezt a nagyot is szívesen odaadom. :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága vagy, köszi! Kicsit megkésve, de most is elfogadom. :D

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!