2014. július 24., csütörtök

Fetás görögdinnye saláta










Forró nyári napokon nincs jobb, mint egy üdítően frissítő salátával kiülni a teraszra vagy egy árnyas fa alá letelepedni vele és jóízűen elfogyasztani azt. A receptet én Nigellától kölcsönöztem, de sok blogon láttam csak fetával és lilahagymával elkészítve is. Aki szereti az édes-sós ízeket, az biztosan nem fog csalódni benne, mert bár kicsit furának tűnhet a hozzávalók összeházasítása, a saláta mégis rendkívül finom. Aki szereti kicsit fűszeresebben, az néhány tekerésnyi borsot is tehet rá. Én a mentát is elhagytam, mert nem szeretem az ízét salátákban, ellenben petrezselyemmel alaposan megszórtam, nagyon jó vízhajtó hatása van. Csak azt tudom mondani, hogy meg kell kóstolni, ízlelgetni, ... és aztán rájárni, míg el nem fogy.

Elkészítési idő: 15 perc
Pihentetés: 1-2 óra


Fetás görögdinnye saláta

Hozzávalók:


  • 1,5 kg édes görögdinnye
  • 2 citrom (eredetileg lime)
  • 1 lilahagyma
  • 25 dkg feta
  • 10 dkg kimagozott fekete olajbogyó
  • kevés extra szűz olívaolaj
  • 1 csokor friss petrezselyem
  • 1 csokor friss menta (elhagytam)
  • kevés frissen őrölt bors (elhagytam)

Elkészítése:

  1. A lilahagymát vékony félkarikákra vágjuk, meglocsoljuk a kifacsart citrom levével, kicsit állni hagyjuk.
  2. A görögdinnye magjait kiszedjük, a húsát nagyobb, de falatnyi darabokra vágjuk, a fetát is hasonló darabokra aprítjuk.
  3. A dinnyét és a fetát egy nagyobb tálba tesszük, hozzáadjuk a lilahagymát a citromlével együtt, a felaprított olajbogyót, a durvára tépkedett petrezselyemleveleket és mentát.
  4. Meglocsoljuk az olívaolajjal, meghintjük kevés frissen őrölt borssal, az egészet óvatosan összeforgatjuk
  5. Néhány órára hűtőbe tesszük, hogy összeérjenek az ízei, jó hidegen tálaljuk.      






2 megjegyzés:

  1. Csoda jól néz ki és isteni finom lehet! :) Kánikulában tényleg nem kell ettől több! :)

    VálaszTörlés
  2. Izgalmas ízkombináció...Még nem ettem görögdinnyét mással, csak magában. Pompás színek!

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!