2020. február 16., vasárnap

Szerpentin fánk



















Nem múlhat el farsangi időszak fánksütés nélkül. Ezt a fánkot, mikor megláttam ezen az oldalon, biztosan tudtam, hogy el fogom készíteni, mert formáját tekintve sem szokványos és látszott rajta, hogy a tésztája is jó ropogós. Pillekönnyű, mert nem szívja magába a zsiradékot a benne lévő alkoholnak köszönhetően. Mutatós formáját annak köszönheti, hogy a vékony csíkokra vágott tésztát egy egyenes fémcsőre (cannoli cső) kell kicsit "szellősen" feltekerni, majd forró olajba dobva néhány másodperc alatt szép arany színűre sütni. Lehet hozzá nyáron eltett jó kis házi lekvárt vagy akár csokiszószt is kínálni, de mi langyosra hűlve csak így, vaníliás porcukorral meghintve ettük egyiket a másik után, ... amíg el nem fogyott.   


Szerpentin fánk

Hozzávalók:
kb 60-70 db-hoz:

  • 30 dkg liszt
  • 4 dkg cukor
  • 2 tojás
  • 60 gr tej
  • 2 ek rum
  • 1 kezeletlen (bio) citrom héja
  • 1 csipet só
tetejére:
  • vaníliás porcukor
egyéb:
  • 1 liter olaj a sütéshez

Elkészítése:

  1. Egy tálban összekeverjük a lisztet, cukrot és a sót.
  2. A liszt közepébe mélyedést készítünk, beleütjük a tojásokat, hozzáöntjük a tejet, rumot, belereszeljük a citrom héját.
  3. Először egy villával összekeverjük, majd kézzel gyúrjuk tovább a tésztát, míg a kezünktől és az edény falától is elválik.
  4. Gombóccá formázzuk, fóliába csomagolva, szobahőmérsékleten 20 percig pihentetjük.
  5. A tésztát megfelezzük, könnyebb úgy dolgozni vele.
  6. Lisztezett felületen nagyon vékonyra (1-2 mm) kinyújtjuk, éles késsel vékony csíkokra vágjuk, cannoli csőre feltekerjük. 
  7. Bő, forró - de nem túl forró - olajban, egyszerre csak  2-3 csövet beletéve, 40-50 másodperc alatt, időnként megforgatva szép világosra sütjük.
  8. A csöveket villa segítségével kiemeljük az olajból, óvatosan  papírtörlőre csúsztatjuk róla a fánkokat, a csöveket pedig hagyjuk teljesen kihűlni. 
  9. Papírtörlővel megtörölgetjük és addig folytatjuk a tekercselést, sütést, míg a  tészta el nem fogy.
  10. Tetejét vaníliás porcukorral meghintjük.
  11. Lekvárt is kínálhatunk mellé.

TIPP:

  • A tészta hozzávalói mind szobahőmérsékletűek legyenek, 1-2 órával a készítés előtt vegyük ki a hűtőből, kamrából az alapanyagokat, tartsuk szobahőmérsékleten!
  • Akinek van tésztagépe, egyszerűbben és gyorsabban elkészítheti a tésztacsíkokat.



6 megjegyzés:

  1. Nagyon mutatós és vidám fánk, nagyon fincsi lehet 😊

    VálaszTörlés
  2. Most nagyon vigyorgok... Épp ma sütöttem meg, és a receptet is ugyanazon az oldalon találtam még tavaly, ahol te. :D Nagyon jópofa, nekem is azonnal megtetszett. :) Hamarosan posztolom én is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jaj, de jó! Alig várom a gyönyörű képeidet. Nekünk nagyon ízlett, lehet még idén is megsütöm.

      Törlés
    2. A te szerpentinjeid nekem jobban tetszenek, lazábbak az enyémeknél. Nálam egy kicsit felpuffadtak sütés közben, és szorosabbá váltak a tésztacsíkok. :D De annyi baj legyen, lényeg, hogy jó ropogós és finom. :)

      Törlés
  3. Most néztem meg Nálad, szerintem nagyon mutatósak úgy is. Az enyémek meg kicsit sápadtabbak, de tényleg annyira finom, hogy többször meg tudnám enni hetente.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi! :) Szerintem a tojáson is múlik a szín. A tanyasitól sárgább. ;) És lehet, hogy tovább is sütöttem. :D

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!