2020. június 17., szerda

Burgonyachipses csirkefalatok












Mielőtt végleg elillanna az idei spárgaszezon, még utoljára szerettem volna valami finomságot készíteni belőle. Tulajdonképpen a gombhoz varrtam a kabátot, mert a spárga ízéhez választottam a többi alapanyagot. A ropogós, fűszeres csirkefalatok és az édesburgonya szerintem telitalálat volt hozzá. Mivel időm sem volt sok, így mindent egy tepsire pakoltam, az előre beizzított sütőbe toltam és fél óra múltán kész is volt az egészséges vacsora. Szeretem a ropogós falatkákat és legtöbbször a már jól bevált kukoricapehelybe forgatom a húst, de most a kezembe akadt egy árválkodó chips, úgy gondoltam ezzel is biztosan működni fog a dolog. Nem tévedtem. A chips bármilyen ízesítésű lehet, amit szeretünk: sajtos, sonkás, hagymás, paprikás, én most az utóbbit használtam. Joghurtos mártogatóst is készíthetünk hozzá.       


Burgonyachipses csirkefalatok

Hozzávalók:

  • 1 csirkemellfilé
  • bors

bunda:

  • 5-8 dkg burgonyachips
  • 1-2 tojás
  • liszt

köret:

  • 1 köteg zöldspárga
  • 2 db édesburgonya

valamint:

  • olívaolaj

Elkészítése:

  1. A sütőt előmelegítjük 200°C-ra.
  2. A sütőtepsit kibéleljük sütőpapírral.
  3. A csirkemellet falatnyi darabokra vágjuk, sózzuk, borsozzuk.
  4. A chipset apróbb darabokra törjük.
  5. A húst lisztbe, enyhén felvert tojásba, majd a chipsbe forgatjuk.
  6. A bundázott húst a tepsire sorakoztatjuk, kevés olívaolajjal meglocsoljuk.
  7. A spárgát alaposan megmossuk, fás részét eltávolítjuk.
  8. Az édesburgonyát meghámozzuk, vastagabb hasábokra vágjuk.
  9. A spárgát és a burgonyát külön-külön sózzuk, borsozzuk, kevés olívaolajjal átforgatjuk.
  10. Az édesburgonyát rátesszük a tepsire úgy, hogy ne legyenek egymáson és ne is fedjék egymást a hasábok, mert akkor nem tudnak megsülni, inkább csak párolódni fognak.
  11. A spárgasípokat is ugyanígy elrendezzük.
  12. Forró sütőben kb 20-25 percig sütjük, míg minden puhára párolódik.
  13. A húst félidőben egyszer megfordítjuk, hogy az alsó része is meg tudjon pirulni.
  14. A csirkefalatkákat a spárgával és édesburgonyával körítve tálaljuk.



2 megjegyzés:

  1. De finom lehetett! Nagyon jól összeválogattad az ízeket, és a sütőben való sütés is jó megoldás volt 😊 Nagyon guszta minden így együtt😊

    VálaszTörlés
  2. Köszönom szépen Katalin.

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!