2021. október 9., szombat

Sütőtök saláta

 














Én nagyon szeretem a sütőtököt minden formájában. Gyerekkoromban csak a sütőben sült változatot ismertük, de télen ez volt az egyik fő vitaminforrás. Mostanság már ezt is máshogy készítem, megkenem mézzel vagy meghintem barnacukorral és vajat morzsolok rá. A belőle készült levest egyszer évekkel ezelőtt vendégségben kóstoltam és nagyon ízlett. Chilivel, curryvel vagy gyömbérrel készítve felmelegíti a szervezetet, energiát ad és tápláló. Most salátát készítettem belőle, amit a TV-ben láttam, Rachel Allen receptje. Pontos mennyiségeket nem tudok írni, mert nem szerepelt a műsorban, csak az emlékezetemre hagyatkoztam. A tök édes íze jól kiegészül a krémesre sült lilahagymával és parmezán pikáns aromájával. Gyorsan, egyszerűen elkészíthető, különlegesebb ízvilágú saláta.           


Sütőtök saláta

Hozzávalók:

  • 1 kg sütőtök
  • 3-4 lilahagyma
  • kakukkfű (legjobb a friss)
  • olívaolaj
  • bors
  • sherry ecet (nálam almaecet)
  • parmezán
  • 1-2 mozzarella golyó
  • rukkola

Elkészítése:

  1. A sütőtököt meghámozzuk, magjait kikaparjuk, nagyobb darabokra vágjuk.
  2. A lilahagymát megtisztítjuk, cikkekre vágjuk.
  3. Sütőpapíros tepsire tesszük a sűtőtököt és a lilahagymát.
  4. Meglocsoljuk olívaolajjal, sózzuk, borsozzuk, megszórjuk kakukkfűvel, összeforgatjuk.
  5. Előmelegített 200 C°-os sütőben kb 25-30 perc alatt puhára sütjük.
  6. Tálaláskor meglocsoljuk az ecettel, megszórjuk reszelt parmezánnal, rátépkedjük a mozzarellát, meglocsoljuk olívaolajjal.
  7. Tetejére friss rukolaleveleket halmozunk.





2 megjegyzés:

  1. Finom különlegességet készítettél ismét. Gondolom nagyon jó húsok mellé, de még önmagában is megállja a helyét. A sütőtököt mi is szeretjük, de leginkább csak hagyományos módon sütve, vagy néha sütikbe kerül. Levest egyszer csináltam belőle, de nem fogott meg annyira 😊. De a te salátádat szívesen megkóstoltam volna, mert nagyon guszta, csábító....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szeretek különlegesebb dolgokat is kipróbálni. Laktató volt, mégis könnyű, a sajtok pedig nagyon jól illettek az ízvilágához. A levest is el lehet vinni a narancsos, répás változattól a csípős, pikánsig, én ez utóbbit nagyon kedvelem, de a leves valóban nem jön be mindenkinek.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!