2022. május 7., szombat

Migliaccio

 













A Migliaccio búzadarából és ricottából készült hagyományos nápolyi desszert, mely a karneváli időszak jellegzetes süteménye. Krémes állagú, kellemesen citrusos, puha, nem túl édes desszert. Eredetileg köles volt a fő alapanyaga, ami az idők során búzadarára cserélődött. Az állaga valahol a sajttorta és a puding között helyezkedik el, nagyon könnyed, így engem az első kóstoláskor rögtön meghódított. Én most friss gyümölcsöt kínáltam mellé, de vanília vagy csokiöntet, esetleg tejszínhab is jól illene hozzá.       

Migliaccio

Hozzávalók:
22 cm-es kapcsos tortaformához

tészta:

  • 5 dl tej
  • 3 dl víz
  • 18 dkg búzadara
  • 2 bio citrom 
  • 2 bio narancs 
  • 3 tojás
  • 20 dkg porcukor
  • 2 cs vaníliás cukor (nálam Kotányi narancsos cukor)
  • 5 dkg puha vaj
  • 25 dkg ricotta (vagy túró)
  • 2 tk vanília kivonat 
  • csipet só

díszítés:

  • porcukor
  • narancs
  • friss menta vagy citromfű

Elkészítése:

  1. A tejet és a vizet összeöntjük, alacsony lángon feltesszük a tűzre.
  2. Hozzádobjuk a citrusok - fehér résztől megtisztított - héját, vajat és a csipet sót.
  3. Mikor felforrt, beleöntjük a búzadarát, kevergetve sűrűsödésig főzzük.
  4. A megfőtt darát átöntjük egy üveg tálba hűlni, kiszedjük belőle a citrushéjakat.
  5. A sütőt előmelegítjük 180°C-ra.
  6. A tortaforma alját és oldalát kibéleljük sütőpapírral.  
  7. A tojásokat habosra keverjük a cukrokkal, vaníliával, 1-1 citrom és narancs reszelt héjával, hozzáadjuk a ricottát, majd több részletben beledolgozzuk a kihűlt búzadarát is.
  8. Sima tésztává keverjük.
  9. A masszát beleöntjük a tortaformába, kb 50-60 perc alatt szép aranybarnára sütjük. (ha sütés közben a teteje nagyon barnulna takarjuk le fóliával)
  10. Mire megsül a teteje kicsit megrepedezik.
  11. Felszeletelés előtt 1 órát hagyjuk a formában hűlni.
  12. Tetejét porcukorral meghintjük, díszíthetjük friss naranccsal, menta,- vagy citromfűlevéllel.




6 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta sütit sütöttél, finom lehetett 😋. Szép magas lett, látszik rajta hogy milyen kellemes, szaftos állaga van. Egy tea mellett kiváló uzsonnára, vendégvárásra.
    A képek ismét csodásak!
    De a búzadara mennyisége kimaradt a hozzávalóknál, legalábbis én nem látom... 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Katalin, pont a lényeg maradt ki, de már pótoltam. Langyosan volt a legfinomabb, kevéske maradt még belőle mára is.

      Törlés
  2. Nagyon szép és finom lehet. Nea figyelmesen olvastam hogy mennyi dara kell bele de lehet hogy kimaradt véletlenül?

    VálaszTörlés
  3. Igen, véletlenül kimaradt, de már pótoltam. Nem túl drága, de mégis finom sütemény.

    VálaszTörlés
  4. Kedves Nea, a ricottát a megfőtt darával együtt keverem a tojáskrémbe, ugye? És ha kölessel készül, akkor ugyanannyi kell kölesből, mint a darából? Gluténmentesre hangolnám.

    VálaszTörlés
  5. Kedves benciga! Igen a ricottát és a darát is a tojáskrémbe kell keverni. (javítottam a receptet). Én kölessel még nem készítettem, de szerintem ugyanannyi kell bele. Találtam Neked az alábbi linken egy gluténmentes változatot. Sok sikert az elkészítéséhez!
    https://cookpad.com/hu/receptek/12948931-migliaccio-glutenmentesen

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!