2022. november 22., kedd

Raffaello krém

 



















A hétvégén meg kell gyújtani az első adventi gyertyát, nekem ez jelzi, hogy közel a karácsony. Már biztosan mindenki az ünnepi kínálaton gondolkozik, hogy a megszokott családi kedvenceket főzze-e vagy kipróbáljon idén valami újdonságot is? És persze ott lesznek az asztalon minden családban a hagyományos sütemények is. Bejgli, zserbó, kozáksapka, mézeskrémes, puszedli. Gondoltam, hogy idén kipróbálom ezt a selymesen lágy és finom kókuszos krémet is, melyet lehet kekszre, piskótára kenni, de bevallom én csak magában is eszegettem belőle. Hááát, ... nagyon finom. Az alábi mennyiségből a képen látható üveget 2-szer tudtam megtölteni. Hűtőben tárolva kb 1 hétig áll el.   

Raffaello krém

Hozzávalók:

  • 20 dkg jó minőségű fehér csokoládé
  • 5 dkg vaj (nem margarin!)
  • 2 dl habtejszín
  • 6 dkg kókuszreszelék
  • 6 dkg héj nélküli mandula
  • 3 dkg porcukor

Elkészítése:

  1. Egy edénybe öntjük a tejszínt, lassan melegítve összeolvasztjuk a vajjal és a csokoládéval.
  2. Késes aprítóba tesszük a mandulát, kókuszreszeléket, porcukrot, lehető legfinomabbra daráljuk.
  3. Hozzákeverjük a kissé kihűlt tejszínes, vajas krémhez, kevergetve addig főzzük alacsony lángon, míg homogén masszát kapunk.
  4. Lezárható, kis üvegekbe töltjük, hűtőbe tesszük, hogy megszilárduljon a krém.
  5. Felhasználás előtt kb 1 órával kivesszük a hűtőből, hogy felengedjen, kenhető állagú legyen.




5 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet ezt én is tudnám kanalazgatni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Éva, szívesen küldenék neked, de már mi is elkanalazgattuk.

      Törlés
  2. Nagyon finom lehet, ebből én is eszegetnék most. Csodálatosak a fotóid, mint mindig, hangulatosak, így örömmel lehet várni az ünnepeket 😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olyan jó várni a Karácsonyt. Talán még jobban szeretem ezt az időszakot, mint magát az ünnepet.

      Törlés
  3. Az ilyen receptet be kell tiltani mert veszélyesen finom :))) Kedvencem a Raffaello közepe, ha elkészítek egy ekkora üveggel, az másnapra már el fog fogyni!

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!