2023. október 30., hétfő

Halloweeni jalapeno múmiák

 













Nem rajongok különösebben ezért a kissé őrült ünnepért, de az utóbbi években mindig hozok egy-egy receptet, megemlékezve róla. Még hetekkel ezelőtt kaptam szép nagy jalapeno paprikákat a piacon, nagyon jó áron. Egy részét eltettem savanyúságnak télire, de a maradékot egy ideje csak tologattam a hűtő polcán, néha használtam belőle hamburgerbe vagy wrapba, de így is csak kevéske fogyott belőle. A neten keresgélve akadtam rá erre a receptre, így két legyet ütöttem egy csapásra, mert a halloweeni ötlet is meg lett és az alapanyagot is elhasználtam. A képeket elnézve, szegény múmiák elég riadtan pislognak a kényszerzubbony alatt. Ízre nagyon finomak voltak, a még melegen olvadozó, nyúlós sajt nagyon jól harmonizált a sült paprikával. A fokhagymás-tejfölös mártás is jól kiegészítette az ízeket, de én még egy forró pirítóst is készítettem hozzá.            


Haloweeni jalapeno múmiák:

Hozzávalók:

  • 8-10 db jalapeno paprika
  • 25 dkg krémsajt
  • 10 dkg vörös cheddar
  • 1 tk pirospaprika
  • 1 tk fokhagymapor
  • bors
lekenéshez:
  • 1 tojás
valamint:
  • 1 csomag levelestészta
  • cukorszem

Elkészítése:

  1. A jalapeno paprikákat hosszában félbevágjuk, magjait kiszedjük egy kiskanál segítségével.
  2. Egy tálban összekeverjük a puha krémsajtot, reszelt cheddart, pirospaprikát, fokhagymaport, ízlás szerinti sót, borsot.
  3. A paprikákat megtöltjük a fűszeres sajtkrémmel.
  4. A levelestésztát vékony csíkokra vágjuk, megsodorjuk, a paprikák köré tekerjük úgy, hogy egy kis rést hagyjunk a szemeknek.
  5. A múmiákat szilikonos sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, lekenjük felvert tojással, 180°C-on kb 15 percig sütjük.
  6. Mikor kisültek, a kihagyott részbe beleillesztjük a cukorszemeket. 
  7. Melegen fogyasztjuk, fokhagymás tejfölt kínálhatunk hozzá mártogatósnak.





2 megjegyzés:

  1. Bár mi sem rajongunk ezért az az ünnepért, de nagyon ötletes, aranyosak lettek a kis múmiák ☺️. És nem utolsó sorban nagyon finomak lehettek, szuper vacsora vált belőlük!
    A képeid is nagyon szépek, hangulatosak, mint mindig!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Katalin! Izletes és laktató volt, hamar el is fogyott.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!