2011. augusztus 31., szerda

Napon szárított paradicsom



Mások sikerein felbuzdulva idén először nálam is elkészült a szárított paradicsom. Minden adott volt hozzá, mert hét ágra sütött a nap a hétvégén és a piacon 98(!)-Ft-ért sikerült vennem gyönyörű lucullus paradicsomot. Most próba képen csak 3 kg-ot vettem, de ebből a mennyiségből alig maradt két maroknyi a végére. Egyáltalán nem gazdaságos az eltevése, viszont büszkeséggel tölti el az embert, hogy egy ilyen mediterrán ínyencséget saját maga is el tud készíteni, ráadásul az otthoni előállítása a bolti ár töredékéből kijön. Felhasználása sokoldalú, salátákhoz, tésztákhoz, rusztikus kenyerekbe, sütve vagy csak mozzarella mellé fogyasztva is nagyon finom, de különleges piros pesto is készíthető belőle.

Elkészítési idő: 30 - 40 perc
Aszalás: 3-4 nap

Napon szárított paradicsom


Hozzávalók:


  • paradicsom (lucullus vagy koktél a legjobb hozzá)
  • só (tengeri)
  • olaj (ét + olíva, 2:1 arányban)
  • zöldfűszerek ( bazsalikom, oregano, rozmaring)
  • fokhagyma

Elkészítése:


  1. A paradicsomokat megmossuk, leszárítjuk, kettévágjuk. A csumáját kimetsszük, magjait eltávolítjuk.
  2. Sütőpapírral kibélelt tepsire tesszük őket szorosan egymás mellé, alaposan megsózzuk.
  3. Letakartjuk tüllel az apró bogarak, rovarok ellen, kitesszük a tűző napra.
  4. Másnap a keletkező nedvességet kiöntögetjük a paradicsomokból, úgy szárítjuk tovább. Éjszakára mindig behozzuk, hogy az éjszakai nedvességet ne szívja magába. Időnként megforgatjuk.
  5. 2-3 nap után, mikor a paradicsomok megaszalódtak, fokhagymával és zöld fűszerekkel rétegezve sterilizált üvegekbe rakjuk, felöntjük az olajjal.
  6. Hűtőben tároljuk.

















7 megjegyzés:

  1. Gyönyörű lett, nagyon szeretjük..sajnos még sosem próbáltam.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, ilyet még nem használtam, de biztos finom a sok fűszertől.Ennek az elkészítését is inkább csak kertes házban tudom elkébzelni!:)

    VálaszTörlés
  3. Milyen guszta! Nagyon csinos kis üvegecske :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép és guszta lett! Az idén én is terveztem, hogy aszalok, de sajnos nem maradt rá időm. Viszont azt hittem, hogy azért jóval tovább eltartható így olajban, nem csak 1-2 hétig...

    VálaszTörlés
  5. na neeee....
    azért az 1-2 hét hűtőben nem lehet helyes.
    nálam a kamra polcán állnak 1 hete, kutyabajuk.

    amúgy a fotón látható szemes feketeborsot nézve hadd kérdem: azt is tettél bele? meggondolandó.

    VálaszTörlés
  6. 4Gyerek, borsot nem raktam bele. Mivel sosem tettem még el, csak külső forrásra tudtam hagyatkozni az elállási időt illetően, de lehetséges hogy valóban tovább is eláll. Bár nálunk már erősen fogyatkozik, nem hiszem, hogy le tudom tesztelni.

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!