2018. október 21., vasárnap

Habos diós csiga
















A diós süteményeknek nem tudok ellenállni. Egyszerű, finom édesség, amely habos is, diós is. Jól illik tea, kávé mellé, kiránduláshoz, s bár nem feltétlenül karácsonyi sütemény, de még az ünnepi kínálat közé is beilleszthető. A töltelék érdekessége, hogy nem csak darált, hanem durvára vágott diót is tettem bele, fogyasztáskor olyan jó volt ráharapni az apró, ropogós darabkákra. Langymelegen, egy csupor hideg tejjel volt a legfinomabb. Ha nem fogy el, fóliával letakarva másnapra is puha marad.   


Habos diós csiga

Hozzávalók:
nekem 32 db lett belőle

tészta:

  • 40 dkg liszt
  • 25 dkg vaj vagy margarin
  • 2 ek cukor
  • 4 tojássárgája
  • 1 citrom reszelt héja
  • csipet só
  • 1 dl tej
  • 2 dkg friss élesztő
  • 1 tk cukor

töltelék:

  • 4 tojásfehérje
  • 30 dkg porcukor
  • 2 cs vaníliás cukor (nálam bourbon)
  • 10 dkg darált dió
  • 5 dkg durvára vágott dió + kevés a tetejére

Elkészítése:

  1. A langyos cukros tejben felfuttatjuk az élesztőt.
  2. A lisztben elkeverjük a cukrot és a csipet sót, belereszeljük a citrom héját, elmorzsoljuk benne a puha vajat vagy margarint, hozzáadjuk a tojássárgákat és a felfuttatott élesztőt, rugalmas tésztát gyúrunk belőle, amit tetszés szerint 2 vagy 3 kis cipóra osztunk, letakarva 1 órát pihentetjük.
  3. Gőz felett kemény habbá verjük a tojásfehérjét a porcukorral, belekeverjük a darált diót.
  4. A tésztákat lisztezett felületen egyenként vékony, kb 3 mm-es téglalappá nyújtjuk, megkenjük a felvert diós habbal, majd megszórjuk a durvára vágott dióval.
  5. Szélesebb oldaláról szorosan feltekerjük, 2 cm-es darabokra vágjuk.
  6. Fektetve sütőpapíros tepsire tesszük, egymástól távol, mert sütés közben megnőnek.
  7. Tetejüket is meghintjük durvára vágott dióval.
  8. Előmelegített, 180°C-os sütőben aranybarnára sütjük. 





4 megjegyzés:

  1. Én kókuszkrémes habost szoktam így sütni, no majd kipróbálom dióhabosan is, mert szeretjük :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kókuszosat is szoktam én is sütni, de ez talán még finomabb.

      Törlés
  2. Nagyon finom lehetett, én még sosem sütöttem habos csigás, de nagyon jó ötlet :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki egyszer, nagyon kiadós, ízes sütike.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!