2020. május 10., vasárnap

Citromos fasírtocskák tejszínes spárgaszósszal













Ha május, akkor elérkezett a spárga szezonja. Elsőre talán ételként mindenkinek - nekem is -  a spárgakrémleves és a spárga hollandi mártással jut eszébe róla. Mikor megvettem az élénk zöld spárgasípokat a piacon, még nem tudtam mit fogok belőle készíteni, de a megszokottól valami eltérőt szerettem volna főzni belőle. Az egyik gasztomagazinban aztán rábukkantam erre a gyöngyszemre. Apró, citrusos ízvilágú fasírtocskák selymesen krémes spárgaszósszal. Üde, könnyed tavaszi fogás és bő fél óra alatt el is készülünk vele. 


Citromos fasírtocskák teszínes spárgaszósszal

Hozzávalók:

fasírt:

  • 50 dkg darált hús (lehet csirke, pulyka, sertés)
  • 1 tojás
  • 1 zsemle
  • 1/2 citrom reszelt héja és ízlés szerint a leve
  • őrölt bors
  • kevés tej

spárgaszósz:

  • 40 dkg zöldspárga
  • 5 dkg vaj
  • 2 csapott ek liszt
  • 4 dl tejszín
  • őrölt fehér bors

sütéshez:


  • olaj

Ekészítése:

  1. A spárgáról eltávolítjuk a fás részt úgy, hogy az alsó részét meghajlítjuk, ahol eltörik az a fás része.
  2. A spárgát 1 cm-es darabokra vágjuk, a felolvasztott vajon átforgatjuk, sóval, borssal, kevés vízzel kb 20 perc alatt megpároljuk.
  3. Menet közben, ha szükséges pótoljuk alatta a vizet.
  4. Meghintjük liszttel, felöntjük a tejszínnel, mártás sűrűségűre beforraljuk.
  5. A fasírthoz a darált húst tálba tesszük, hozzadjuk a tojást és a tejben megáztatott zsemlét.
  6. Sózzuk, borsozzuk, citrommal ízesítjük.
  7. A masszából hosszúkás rudakat formázunk.
  8. Forró olajban aranybarnára sütjük.
  9. A frissen kisült fasírtokat a spárgaszósszal kínáljuk.
  10. Apró parázsburgonyát is süthetünk mellé.


Recept átvéve: Vidék íze magazin


2 megjegyzés:

  1. De guszták! Finom lehet együtt a fasírt és spárgaszósz. Nálunk ritka vendég a spárga, de ahogy nézem a fotóidat, most megkívántam 😋

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is csak néhány éve kerültem barátságba vele, sokszor nálam sem készül, de néhány receptet azért minden szezonban kipróbálok vele.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!