2020. május 15., péntek

Kolbászos, újhagymás csónakok













A hűtőmben található alapanyagokból, maradékmentés címén készültek ezek a kis kiflicsónakok. Több mindenből volt kicsi ez-az, ami már önmagában semmire és senkinek nem lett volna elég. Egy darabka jóféle házikolbász, néhány szál újhagyma, felbontott sajtkrém, amit már el kellett használni. Így hát egybe raktam a sok finomságot, a masszát beletöltöttem a már szikkadozó kiflikbe, betoltam a forró sütőbe és duplán jól jártam, mert egy ízletes, laktató vacsora kerekedett belőle és kidobni sem kellett semmit. Hmm ... Igazán mennyei volt. 

Kolbászos, újhagymás csónakok

Hozzávalók:

  • 4 db egyenes kifli vagy mini bagett
  • 3 tojás
  • 10-15 dkg kolbász (nálam házi, enyhén csípős)
  • 10 dkg krémsajt
  • 10 dkg trappista
  • 2-3 szál újhagyma
  • bors

Elkészítése:

  1. A sütőt előmelegítjük 180°C-ra.
  2. A kiflik tetejét levágjuk, belsejét kikaparjuk, egynek a bélzetét felaprítjuk.
  3. A kolbászt apróra, az újhagymát zöldjével együtt karikákra vágjuk.  
  4. A tojásokat felütjük egy mélyebb tálba, sózzuk, borsozzuk, enyhén felverjük.
  5. Hozzáadjuk a krémsajtot, kolbászt, újhagymát, kiflibelet, végül a reszelt sajtot. 
  6. Jól összekeverjük.
  7. A kiflik kikapart belsejét megtöltjük a kolbászos, tojásos keverékkel.
  8. A kis csónakokat sütőpapíros tepsire rakosgatjuk.
  9. Forró sütőben kb 20-25 perc alatt addig sütjük, míg szép aranybarna színt kap a teteje.
  10. Melegen, hideg tejjel vagy forró teával kínálhatjuk. 



2 megjegyzés:

  1. De guszták! Én is szoktam a kevés maradék sonka meg ez-az felhasználásával melegszendvicset összedobni. Csak a tiéd sokkal elegánsabb 😊

    VálaszTörlés
  2. Katalin, biztos, hogy a tiéd is nagyon finom, mint minden, amit megosztasz velünk.

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!