2021. április 2., péntek

Almás, tormás, füstöltsajtos sonkatekercs

 










A hidegtálak ideálisak minden alkalomra. Főként ünnepekkor szoktam készíteni, de előfordul, hogy hétvégére is betervezek egy-egy tálat. A bolti sonkatekercset én nem szeretem, mert nekem túlzottan  torma ízű. Ez, amit én készítek általában elnyeri mindenki tetszését. Ebben nincs liszt és vaj, ami elnehezítené a tölteléket, - így még a besamel készítésével sem kell az időt tölteni - lágy mascarpone az alapja, a belereszelt alma könnyeddé teszi, a füstölt sajt pedig elmélyíti az ízeket. Így magában pirítóssal és friss primőrökkel is fogyasztható, de különböző majonézes saláták mellé is tálalhatjuk. Aki szeretné az idén izgalmassabbá tenni a elmaradhatatlan sonkatekercset, az ne habozzon elkészíteni, nagyon finom. 


Almás, tormás, füstöltsajtos sonkatekercs


Hozzávalók:

10 db-hoz

  • 10 dkg tálaló sonka (vagy bármilyen más sonka) 

krém:

  • 15 dkg mascarpone
  • 1/2 reszelt alma
  • 1 ek ecetes torma (vagy ízlés szerint)
  • 5 dkg füstölt sajt (trappista, karaván)
  • bors

valamint:

  • snidling a díszítéshez


Elkészítése:


  1. A mascarponét villával összetörjük, belereszeljük a meghámozott almát, sajtot, összekeverjük a tormával, sózzuk, borsozzuk.
  2. A sonkaszeleteket megtöltjük a krémmel, feltekerjük.
  3. A végeire habzsákból még kevés krémet nyomunk, reszelt sajtba mártjuk.
  4. 1-1 snidlinggel átkötözhetjük, így mutatósabb tálaláskor.
  5. 1-2 óra állás jót tesz neki, addigra összeérnek az ízei.




2 megjegyzés:

  1. Kedves Nea, áldott ünnepet kívánok neked és kedves családodnak, jó egészséggel! Legyen mindig tele az asztalotok, de finomságokban biztos nem lesz hiány 😊. Ezek a sonkatekercsek is nagyon jól néznek ki, finomak lehetnek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, hasonló jókat kívánok én is.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!