2022. április 16., szombat

Tojáslikőrös panna cotta

 












Évek óta hagyomány nálam húsvétkor a tojáslikőr. Idén is készült egy kisebb adaggal, leginkább desszertekbe, sütikbe szerettem volna elhasználni, de nagy része időközben "elpárolgott" , éppen csak annyi maradt, amit ma bele tudtam még tenni ebbe a desszertbe. Már sok panna cotta változatot kipróbáltam, de ez is nagyon ízlett a friss, zamatos eperrel. Jó remegős volt, ahogy a nagy könyvben meg van írva és finoman illatozott a vaníliától. A házi tojáslikőr elkészítése egyáltalán nem bonyolult, jelenleg is a blog egyik legnézettebb receptje. Üde, könnyed, villantós desszert a nehezebb ünnepi lakomák után.   


Tojáslikőrös panna cotta

6-8 adag


  • 6 dl habtejszín
  • 4 dkg cukor
  • 1 tk vanília őrlemény vagy 1 rúd vanília
  • 1,5 dl tojáslikőr
  • csipet só
  • 8 lapzselatin


Elkészítése:


  1. A lapzselatint 10 percre hideg vízbe áztatjuk.
  2. A tejszínt a cukorral, sóval, vaníliaőrleménnyel vagy a vaníliarúd kikapart magjával és a rúddal lassú tűzön felfőzzük.
  3. Hozzáadjuk a kifacsart zselatint, elkeverjük a meleg tejszínben, hozzáöntjük a tojáslikőrt.
  4. Hideg vízzel kiöblített formákba, poharakba töltjük. (vaníliarudat előtte kivesszük.)
  5. Legalább 3-4 órára, még jobb, ha egy éjszakára hűtőbe tesszük.
  6. Tálalásnál a panna cottát leválasztjuk a forma széléről, esetleg kis ideig meleg vízbe mártjuk, tányérra borítjuk.
  7. Friss gyümöccsel vagy gyümölcsöntettel kínáljuk.

    

 


2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehetett a friss eperrel! Én még nem sütöttem tojáslikőrrel, de előbb-utóbb ki fogok valamit próbálni vele, most kedvet kaptam tőled.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tojáslikőr nagyon jó desszertekbe, pohárkrémekbe, próbáld ki bátran, szerintem ízleni fog.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!