2018. május 20., vasárnap

Fűszeres, ropogós édesburgonya (sütőben sütve)














Ki ne szeretné a jó ropogósra sült hasábburgonyát? Rántott hús mellé a vasárnapi ebédek elmaradhatatlan körete. Én is nagyon szeretem, de sajnos a bő olajban való sütés miatt nem túl egészséges. Mostanában igyekszem más, számomra eddig ismeretlenebb alapanyagok felé orientálódni, pedig egy időben én is azt gondoltam, hogy a krumpli-tészta-rizs köret szentháromságán túl számomra nincs más alternatíva, mivel általában maradi módon ragaszkodom a megszokott ízekhez. Az édesburgonyával való első találkozásom alulmúlta minden elképzelésemet. Első - és akkor még azt gondoltam, hogy utolsó - kóstolásra egyáltalán nem ízlett. Megsütve szottyadt, puha állaga volt, az íze engem inkább az édes sütőtökre, mint burgonyára emlékeztetett, valahogy nem illett a sós dolgokhoz. Aztán el is felejtettem egy időre ezt a zöldséget, de az egészségi problémáim miatt mégis vissza kellett térnem hozzá. Többszöri próbálkozás után láss csodát, megszerettem, sőt ma már legtöbbször ezt választom a másik helyett. Viszont a ropogós állag, ami egy sült krumplinak kijár hiányzott, ennek megoldására kerestem lehetőségeket a neten, amit meg is találtam a kukoricakeményítő "személyében", amitől kívül valóban ropogósabb lesz, belül pedig krémesen puha marad a batáta. Olyan ropogósra azért nem lehet megsütni, mint a hagyományos burgonyát. Az édesburgonya nagyon gazdag vitaminokban, ásványi anyagokban, nem emeli meg hirtelen a vércukrot, bár magasabb a szénhidráttartalma, de alacsony a kalória,- és zsírtartalma, valamint a glikémiás indexe is, sütőben sütve pedig néhány csepp olaj elég az elkészítéséhez, így valóban egészséges ételnek mondható. 


Fűszeres édesburgonya (sütőben sütve)

Hozzávalók:
2 személyre


  • 2 közepes (kb 60 dkg) édesburgonya
  • 2 ek olívaolaj
  • 1 ek kukoricakeményítő
  • 1 tk frissen őrölt bors
  • 1 tk pirospaprika
  • 1 tk kakukkfű
  • 1 tk chilipehely vagy cayenne bors (opcionális)
  • 1 tk fokhagymapor

Elkészítése:
  1. A sütőt előmelegítjük 200°C-ra.
  2. Az édesburgonyát meghámozzuk, megmossuk, vastagabb hasábokra szeleteljük.
  3. Sütőpapírral bélelt gáztepsibe öntjük, meglocsoljuk az olívaolajjal, rászórjuk a fűszereket, és a kukoricakeményítőt, jól összeforgatjuk, hogy mindegyik hasábot bevonják. 
  4. A burgonyahasábokat úgy rendezzük el a tepsin, hogy ne legyenek egymáson és ne is érjenek össze, mert akkor nem sülni, csak párolódni fognak.
  5. A tepsit betoljuk a forró sütőbe, kb 20-25 perc alatt (sütőfüggő, vigyázzunk, ne égessük el!) megsütjük, félidőben óvatosan átforgatjuk.
  6. Sült húsokhoz köretként kínáljuk, de magában, különböző mártogatósokkal vagy salátával is fogyaszthatjuk.





1 megjegyzés:

  1. Mi szeretjük már elég rég óta az édeskrumlit, Apukám szokott ültetni a kertében. De valahogy mégis ritkán kerül az asztalra :-) Finom lehet amit sütöttél, nagyon guszta!

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!