2014. június 28., szombat

Darabos meggylekvár














háttérben az őrző-védő szolgálat 


Lassan vége a meggyszezonnak, nálunk legalábbis már teljesen leérett a meggy, ma szedtem le az utolsó szemeket a fáról. Került a mélyhűtőbe belőle, de főztem néhány üveg meggylekvárt is, vajas kalácsra, süteménybe jó lesz majd a télen. Most hosszú ideig tartó lekvárfőzésre nem szántam rá magam, így maradt a dzsemfixes változat. Gyors lekvárok esetében én nem szeretem, ha az teljesen zselés állagú, ezért csak másfél tasaknyi dzsemfixet szórtam bele, de a receptben az eredeti mennyiséget tüntettem fel. Ez most egy teljesen alap változat, sem csokoládé, sem alkohol, sem egyéb fűszer nem került bele. Mivel darabos lekvárról van szó, így a meggyszemeket rusztikusra hagytam, csak egy kicsit átnyomkodtam a krumplitörővel, de lehet a gyümölcsöt apróbbra darabolni vagy akár teljesen pürésíteni is, attól függően, ki hogy szereti és mire kívánja majd elhasználni. Kevés kimaradt, így meg is bizonyosodhattam arról, hogy nagyon finomra és szaftosra sikerült, nem veszítette el a lekvár jellegét. Pont olyan lett, mint amilyennek szerettem volna.

Elkészítési idő: 45 perc

Darabos meggylekvár

Hozzávalók:


  • 2,5 kg meggy (kimagozva, tisztán mérve)
  • kilónként 25-40 dkg cukor vagy édesítőszer (a gyümölcs savasságától és ízléstől függően)
  • 2 cs 3:1 Dr Oetker dzsemfix szuper

Elkészítése:
  1. A meggyet leszárazzuk, kiválogatjuk, megmossuk, 1 óra hosszára hideg vízbe áztatjuk, hogy az esetleges "lakók" eltávozzanak belőle, majd kimagozzuk, egy lábasba tesszük. 
  2. Krumplitörővel alaposan megnyomkodjuk, hogy összetörjenek a szemek vagy botmixerrel darabosra dolgozzuk.
  3. Hozzáadjuk a cukrot, felforraljuk, a gyümölcs érettségi állapotától függően kb 5-10 percig főzzük, közben a keletkező habot leszedegetjük.
  4. Hozzákeverjük a dzsemfixet, újból felforraljuk, zubogva főzzük további 1-3 percig.
  5. A lekvárt tisztára mosott, csírátlanított csavaros üvegekbe, peremig töltjük, rácsavarjuk a tetejét, 5 percre fejtetőre állítjuk, majd talpára visszafordítjuk..
  6. Száraz dunsztban hagyjuk kihűlni.







7 megjegyzés:

  1. Ó igen, én is így szeretem darabosan ! Nagyon szépek !

    VálaszTörlés
  2. Ennél finomabbat el sem tudok képzelni, amikor a lekvárban ott vannak a jó kis meggy darabok :)))

    VálaszTörlés
  3. Nem fogod elhinni, én is pont így készítettem darabosan 1 hete. A fotók is kész vannak, csak nincs kedvem feltenni. :)
    Csodásak a fotóid.

    VálaszTörlés
  4. Bocsánat, hogy én elsősorban a macskát díjazom, de odavagyok értük. :) Nagyon szép cicád van Nea! Azért azt a lekvárt is megkóstolnám, miközben macskát simogatok. :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megértelek, Pindi tényleg egy földre szállt angyal, imád fotózkodni, lábatlankodni, de szerencsére a lekvárt nem szereti.

      Törlés
  5. Írom ezt pontosan 4 év múlva,csodás lett a lekvár🍒🍒🍒🍒

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennyi idő után is köszönöm a visszajelzést, örülök, hogy jól sikerült.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!