2020. július 19., vasárnap

Ribizli curd















Mindenki ismeri az angolok selymesen bársonyos citromkrémjét, a lemon curdot, amit ők általában forró pirítósra kenve fogyasztanak reggelire. Én is nagyon szeretem, minden télen, mikor megjelenik a meyer citrom szoktam néhány kisebb üveggel készíteni. Gyönyörű nap sárga színével a meleg évszakokat juttatja eszembe és a citrusos ízvilága nagyon jól illik szinte mindenhez: édességhez, pohárkrémhez, palacsintához. A napokban találtam rá Stahl Judit receptjére, a ribizli curd-re. Mivel Judit receptjeiben még sohasem csalódtam, tudtam, hogy hamarosan el fogom készíteni. Olyan csodás színe, íze, illata van, hogy legszívesebben rögtön magában elkanalazgatná az ember. Talán még finomabb és különlegesebb is, mint a híres "testvére", a citromkrém. Én most croissanttal kínáltam, de hamarosan hozok egy süti receptet is. 

Ribizli curd

Hozzávalók:
kb 3 dl-hez


  • 25 dkg ribizli (leszárazva, tisztán mérve)
  • 10 dkg vaj
  • 10 dkg cukor
  • 1/2 vaníliarúd kikapart magjai
  • 4 tojás
  • 2 tojássárgája

Elkészítése:

  1. A ribizlit botmixerrel pürésítjük, szűrőn átpasszírozzuk, magokat kidobjuk.
  2. A vízgőzhöz egy lábasba kétujjnyi vizet teszünk, felforraljuk, majd levesszük alatta a lángot, hogy csak gyöngyözzön a víz.
  3. Ráteszünk egy fém keverőtálat, beledobjuk a vajat, ha felolvadt, hozzáadjuk a ribizlipürét, cukrot, vanília kikapart magjait, 1-2 perc keverés után beleöntjük a tojásokat és kézi habverővel állandóan kevergetjük a krémet.
  4. Kb 5-6 perc után kezd sűrűsödni, ekkor még további 2-3 percig kevergetjük, míg kicsit folyós, pudingszerű állagot kapunk.
  5. A ribizli curdot folpackkal lefedjük úgy, hogy rányomjuk a fóliát, így nem tud megbőrösödni.
  6. Ha kihűlt, zárható üvegbe rakjuk, hűtőbe tesszük, felhasználás előtt 1 éjszakát pihentetjük.




2 megjegyzés:

  1. Finom, bársonyos krémet készítettél, a színe is nagyon üde :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem csak szép volt, de valóban nagyon finom is.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!