2020. július 5., vasárnap

Panzanella















Az egyik legkiválóbb nyári étel az olaszok toszkán kenyérsalátája. Csak néhány egyszerű, de minőségi alapanyagot igényel, édes, lédús paradicsomot, rusztikus ropogós kenyeret, illatos bazsalikomot, olívaolajat. Tökéletes saláta a perzselő, forró hónapokra. Érdemes ilyenkor elkészíteni, mert most van szezonja az ízben gazdag, élénk színű, különböző méretű és fajtájú paradicsomoknak, amiket én mindig a piacon, hazai termelőktől vásárolok, az áruházakban kaphatók hiába tűnnek érettnek, gyakran ízetlenek, abból nem lesz jó ez a saláta. Olasz szokás szerint a kenyeret előzetesen ecetes vízben megáztatják, úgy keverik a paradicsomhoz, de nekem ez a verzió nem igazán tetszett, mert ki szeretne elázott, savanykás ízű kenyérre ráharapni a salátájában? Ezért én a sütőben ropogósra pirítottam a ciabatta-krutonokat. A szikkadt kenyér jobban fel tudja szívni a leveket úgy, hogy közben nem ázik totyakossá. Ezt a salátát gyakran készítik halas változatban is, de nálam krémes mozzarella került bele, melynek semleges íze nagyon jól passzol a paradicsomhoz. Grillezett húsok mellé vagy magában is fogyaszthatjuk. 

Panzanella

Hozzávalók:

  • 20 dkg enyhén szikkadt ciabatta (vagy más rusztikus kenyérféle, bagett) 
  • 50 dkg paradicsom (lehet különböző fajtájú, színű, koktél is)
  • 1 kisebb lilahagyma
  • 1 marék fekete magozott olajbogyó
  • 1 ek kapribogyó
  • 1 cs mozzarellagolyó
  • bors
  • olívaolaj

Vinaigrett mártás:

  • 2 ek fehér,- vagy vörösborecet
  • 2 g zúzott fokhagyma
  • 1 dl olívaolaj
  • bors

Elkészítése:

  1. A ciabattát nagyobb kockákra vágjuk, sózzuk, borsozzuk, kevés olívaolajjal meglocsoljuk.
  2. Sütőpapíros tepsire téve, 200°C-os sütőben kb 15 perc alatt aranybarnára sütjük.
  3. A lilahagymát félkarikára vágjuk.
  4. Kapribogyót, olajbogyót, mozzarellát lecsepegtetjük.
  5. A paradicsomokat felnegyedeljük, - a koktélt csak félbe vágjuk - sózzuk, összekeverjük a hagymával, kapri,- és olajbogyóval, a kihűlt kenyérkockával, meglocsoljuk a vinegrettel, óvatosan átforgatjuk.
  6. Kb 30 percet pihentetjük, hogy a kenyér magába tudja szívni a paradicsomok levét és az ízeket. 
  7. Sokáig nem kell állni hagyni, mert a kenyér nagyon elázik és nem lesz annyira ropogós.
  8. Tálalás előtt rátesszük a mozzarella golyócskákat és a bazsalikom levélkéket.



2 megjegyzés:

  1. De finom lehetett, a látványa is csodás! Milyen sokféle paradicsomod van, finomak lehetnek, gondolom mindegyiknek más az íze. Nagyon szeretem a paradicsomot, nekem önmagában is megfelelne amit készítettél 😊😊😊

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már annyi féle fajta paradicsom létezik, és én szeretem a különlegesebbeket is megkósolni. Van már savmentes is, de az nekem nem ízlett, viszont a fekete paradicsom nagyon finom édes, az most a kedvenc.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!