2020. szeptember 27., vasárnap

Őszi zöldségleves














Hűvös időjárás mellé forró leves dukál. Legalábbis így gondoltam ma reggel, mikor kinyitottam az ajtót és a jeges fuvallat az arcomba vágott. Néhány napja még a hőségtől szenvedtünk, most pedig tartalmas, lélekmelengető ételekre vágyunk. Egy sűrű, "csupazöldség" levest főztem, ami mindössze félóra alatt elkészült és jólesően kanalazhattam végre első fogásként. Kicsit különlegesebb zöldségfélék is kerültek  bele, mint a szárzeller és a cannellini bab. A szárzellert én sokáig nem kedveltem, de utóbbi időben magában is szoktam eszegetni valamilyen ízes zöldségmártogatóssal. Rá kellett jönnöm, hogy nagyon kellemes aromája van, levesbe téve is. A cannellini pedig az olaszok kedvenc, enyhe ízű babja, főleg Toscánában nagyon népszerű. Ezzel a fogással hivatalosan is megnyitom itt a blogon az őszi levesek szezonját, hiszen jön a sütőtök, karfiol, kelbimbó, brokkoli, amiből szintén remek leveseket lehet majd készíteni.  
  

Őszi zöldségleves


Hozzávalók:


  • 2 sárgarépa
  • 2 szárzeller
  • 15 dkg karfiol
  • 3 közepes burgonya
  • 1 vöröshagyma
  • 2 g fokhagyma
  • 2 cannellini (fehér) bab konzerv (2x400 gr) 
  • 1 l csirkehúsleves (vagy víz + leveskocka)
  • 1 ek kakukkfű
  • 1/2 cs petrezselyem
  • 2-3 ek olívaolaj
  • bors

Elkészítése:


  1. A sárgarépát meghámozzuk, karikákra vágjuk.
  2. A szárzellert felkarikázzuk (ha a külső szárak kicsit fásak lennének, zöldséghámozóval meghámozzuk).
  3. A karfiolt megmossuk, apróbb darabokra zedjük.
  4. A burgonyát meghámozzuk, felkockázzuk.
  5. A babkonzerveket leöblítjük, lecsepegtetjük.
  6. Az olajon megfonnyasztjuk a finomra vágott vöröshagymát, vége felé rádobjuk a zúzott fokhagymát is.
  7. Hozzáadjuk a répát, karfiolt, zellert, kicsit átkevergetjük a hagymás olajon, fedő alatt néhány percig 
  8. pároljuk.
  9. Felöntjük a húslevessel, hozzáadjuk a babot és a burgonyát, sózzuk, borsozzuk.
  10. Addig főzzük, míg a buronya megpuhul.
  11. Apróra vágott petrezselyemmel meghintjük. 




2 megjegyzés:

  1. De finom tartalmas levest főztél! Szívesen kanalaztam volna belőle 😀. Ilyen hűvös őszi napokon nagyon jól tud esni egy tányérral. Én is szoktam ilyen dús leveseket főzni, de akkor nekem már nem is kell sok minden második fogásként 😁.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gyerekkoromban nem szerettem a leveseket, de mostmár nem tudnék leves nélkül élni. Minden héten többször is készül, megúnhatatlan.

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!