2018. december 20., csütörtök

Diódarabos hókifli













A tegnapi szilvalekváros hókifli után ma is hoztam egy újabb változatot, de ezt még muszáj megmutatnom nektek, mert annyira finom. A recept Kárai Dávidé (Íz-Huszár), jó ideje diós változatban már csak ezt sütöm, némi változtatással. Az tetszett meg benne, hogy a dió nem darálva, hanem durvára aprítva kerül a tésztába, amitől egyrészt jobb lesz a textúrája, másrészt fogyasztásnál olyan élvezetes ráharapni az apró, ropogós diódarabokra. Az eredeti recepthez képest annyit változtattam, hogy megpirítottam a diót, így intenzívebb lett az íze, a vaj mellé kevés zsírt is tettem, hogy még porhanyósabb legyen a tészta, illetve a porcukros szórásnál a drága vanília rúd helyett Bourbon vaníliás cukrot használtam. Forrón szoktam megporcukrozni, hogy a tészta még melegen be tudja szívni a vaníliás aromát. Kihűlés után, bedobozolás előtt kap még egy cukorfelhőt, mert a porcukor csak a kihűlt tésztán marad meg szépen. Néhány napos pihentetés jót tesz az ízének.   

Diódarabos hókifli
nekem 68 db lett belőle 

Hozzávalók:

  • 33 dkg liszt
  • 8,5 dkg porcukor
  • 25 dkg hideg vaj (nálam 20 dkg vaj + 3 dkg sertészsír)
  • 12 dkg darált dió (nálam pirított dió)

tetejére:

  • 4 dkg porcukor
  • 2 cs Bourbon vaníliás cukor




Elkészítése:

  1. A diót száraz serpenyőben megpirítjuk, tiszta konyharuhára kiöntjük.
  2. A konyharuhát ráhajtva ledörzsölgetjük róla a héját, ha kihűlt apróbb darabokra összevágjuk.
  3. A lisztet és a porcukrot összeöntjük, átszitáljuk, hozzáadjuk a diót és egy csipet sót, a kockára vágott vajjal, gyors mozdulatokkal összedolgozzuk, enyhén lisztezett deszkára borítva tésztává gyúrjuk.
  4. A tésztát fóliába tekerjük, 1/2-1 órára a hűtőbe tesszük.
  5. Kivesszük, kicsomagoljuk, egyforma méretű (én kimértem 10 grammos adagokra) gombócokat formázunk belőle, majd hengerré sodorjuk, amit kifli alakúra hajlítunk.
  6. Sütőpapíros tepsire tesszük.
  7. Előmelegített 175°C-os sütőben kb 12-15 perc alatt megsütjük. (sütőfüggő!)
  8. Semmiképp se hagyjuk bent tovább, mert kiszárad!
  9. A megsült kifliket kivesszük a sütőből és 5-10 percet hagyjuk a tepsiben hűlni, mert ilyenkor még nagyon törékenyek.
  10. Még melegen megszórjuk vaníliás porcukorral, majd kihűlve mégegyszer leporcukrozzuk.




2 megjegyzés:

  1. Ez a kifli is nagyon finom lehet! Érdemes hozzátok vendégségbe menni, mert olyan sok finomság készült már a konyhádban :-)
    Áldott, szép karácsonyt kívánok Neked és kedves családodnak, békességben, szeretetben, egészségben!
    A karácsonyi fejléced is nagyon jó lett! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem mindenkinek ízleni fog mindegyik, mert tényleg nagyon finomak lettek. Én is sok szeretettel kívánok szeretetteljes, békés, boldog, áldott ünnepeket!

      Törlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!