2018. december 15., szombat

Habcsókos-fenyőmagos szivecskék















Biztosan mindenkinek meg vannak a kedvenc karácsonyi aprósüteményei. Nekem is vannak elmaradhatatlan klasszikusaim, de szeretek minden évben újdonságokat is kipróbálni. Ez is egy ilyen próbasüti. A tésztáját finomra darált mandula gazdagítja, a tetején lévő ropogós habcsókra hintett fenyőmag pedig különlegessé is teszi. A látszat ellenére nem túl időigényes süti. Aki idén szintén újítana vagy nincs még ötlete, annak ajánlom az elkészítését.


Habcsókos-fenyőmagos szivecskék
kb 40-45 db


Hozzávalók:

tészta:

  • 25 dkg liszt
  • 10 dkg darált mandula
  • 1 vanília rúd kikapart belseje
  • 7,5 dkg cukor
  • 12,5 dkg vaj vagy margarin

tetejére:

  • 1 tojásfehérje
  • 7,5 dkg porcukor
  • kb 3 dkg fenyőmag

Elkészítése:

  1. A lisztet átszitáljuk, összegyúrjuk a tészta többi hozzávalóival, cipóvá formázzuk, fóliába göngyöljük, 1 óra hosszára a hűtőbe tesszük.
  2. A tojásfehérjét habbá verjük, hozzászitáljuk a porcukrot, kemény habbá verjük.
  3. A tésztát lisztezett felületen átgyúrjuk.
  4. Vékonyra kinyújtjuk, szív alakú kiszúróval kiszúrjuk.
  5. Rákenjük a habcsók masszát, (én habzsákba tettem, úgy nyomtam rá) rászórjuk a fenyőmagot.
  6. Előmelegített 175°C-os sütőben kb 12-15 perc alatt (sütőfüggő!) megsütjük.
  7. Rácsra téve hagyjuk kihűlni.





X    X    X 



5 hónapos pici Mira ma látott életében először havat.

Kicsit rácsodálkozott, de aztán úgy döntött, hogy jobb odabent a melegben szunyókálni.





2 megjegyzés:

  1. Nagyon hangulatos képeket készítettél erről a finom sütiről, mert biztos az :-)
    Nagyon aranyos Mira! Szeretem a macskákat, nekem is voltak mindig, ameddig otthon laktam. Itt kert nélkül kicsit nehézkes lenne a tartásuk..

    VálaszTörlés

KÖSZÖNÖM A LÁTOGATÁST!
A hozzászólás linket, hirdetést, reklámot nem tartalmazhat!